• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • asap

Lena - Fy, vilken trist kommentar. Bra svarat!
    Ska försöka klämma lite tapas för dig, ja.

Sara - Det blir en vecka i Alcudia, tillsammans med mina föräldrar och min syster med familj. Resmålet är valt nästan enbart för att det ska vara så barnvänligt, vi får väl se om det uppfyller våra förväntningar. Och, ja, Gustav var rätt billig att skeppa med till skillnad från oss övriga, så det verkar smart att åka innan grabbarna fyller 2 med tanke på att de är två st också.

• Gladhannapanna

Bra svarat Lena!!!

Var på gymet idag och kollade magmusklerna, de har inte delat sig mer än ett fingers mellanrum. Skönt!

Har kollat upp tbe vaccination idag, dyrt! De rekommenderar att barn över tre vaccineras.

• Billabong
    Assar: Smart att ta med barnvakter på semestern! Du får lämna omdöme för resmålet och hotellet sedan när ni kommit hem igen.

Pyttis: Grattis till täta fina magmuskler!

Och vänner: Ni som gillade förra SATC-filmen, styr kosan till närmaste biosalong! :o)
  • IdaVi

Assar: Alcudia står på min lista över framtida resmål med familjen. Så du får gärna återkomma och berätta hur det var

Sara: Kul, jag ska se den nästa vecka med några tjejkompisar!

Ego: Har suttit och hostat på ett tåg i nästan 2 timmar. Skulle nog ha stannat hemma idag och inte åkt till Arlanda. Nåväl, nu är jag här iaf och ska försöka jobba lite

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • asap

malin - Sweeet memories..  Själv räknar jag då inte med något annat semesterragg än maken jag har med mig.

Lena och Sara - Jag lämnar rapport när vi kommer tillbaka.

• IdaVi

Assar: Maken får väl duga va?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • asap

Lena - Absolut! Det finns inte en svettig strandraggare eller rödnäsad chartersemesterfirare på denna jord som kan mäta sig med maken. Jag håller så gärna tillgodo med honom.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8