• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Ela

Ni kan ju förstå nivån på mina kräkattacker när maken just undrade om det var ok att han gick in på toan en liten stund...

Två är dubbelt så bra
  • Piggley Wink

Ela: Losec är inte att tänka på, eller? Jag hade dött utan, får magkatarr med diarré och kräkningar !

H juni 07, syskon november 10
  • Milla C

Först och främst:
    Ela: Hoppas att det var en engångsföreteelse igår kväll, och att du mår fint resten av graviditeten (hoppas kan man ju ). Vad säger den samlade läkarvetenskapen? Det kan ju inte vara optimalt att du ska behöva må illa och vara helt ur slag under graviditeten med två busungar att hålla reda på?

Aigee: Visst kan man få två "likadana" på rad - fast jag fick inte det. Enligt "bebishoroskopet" i en gravidtidning jag köpte under graviditet två så skulle bebisen bli en riktig vilde som det gällde att underhålla och sätta upp grindar och skåplås för, och då tänkte jag "Jaha, en till då", men så blev det inte. Men å andra sidan har Lucas visat sig vara en hejjare på att klättra på allt trots att han varken kan stå eller gå själv ännu . Gabriel började inte klättra förrän han var säker på att han kunde komma ner igen.

Angående två barn så tyckte jag nog också att omställningen 0-1 barn var större än den var 1-2 barn, men det är det där med att "synka" dem som kan vara besvärligt. Och att försöka hålla båda barnen på någorlunda samma ställe på ett jätteskojigt flygfält . Lucas vill ut och krypa - eller de senaste dagarna helst gå med hjälp av mig (spelar ingen roll vilket underlag det är) - och Gabriel vill leta efter kompisarna eller pappa. Undrar hur förskolehämtningarna blir i höst .

Föresten får vi nog införa "vit vecka" på godis och glass för G nästa vecka också. Det finns lite för mycket av den vara ganska tillgängligt nu under SM...

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Assar: Låter underbart!! Vad sugen jag blev på en resa nu. Vad hette hotellet ni bodde på?

Ela: Usch, redan?!! Hoppas det lugnar sig snart

Milla: Jag kör vidare på bruna veckor (choklad alltså). Här blir det inga vita veckor på flera månader

Ida sover fortfarande! Otroligt!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    Lena: Nej, nej - JAG ska inte ha någon "vit" vecka nästa vecka (eller någon annan vecka tror jagDrömmer), det är GABRIEL som ska var autan godis under veckan nästa vecka .
  • Milla C

Får jag klaga lite och tala om en sak som jag tycker är jobbig när man har två barn? Det är när den ena inte har sovit alls, och den andra för lite, och maken - som man trodde skulle komma hem och hjälpa en med trötta barnen - landar i Katrineholm istället för i Arboga . Men det går det också. Just nu sitter båda barnen glatt och river ut leksakslådorna i lek-/arbetsrummet och mamman sitter och surfar .

• IdaVi

Milla: Klart man får klaga, det är ju det forumet är till för bland annat

Och jag kan klaga på den färska kycklingfilén jag köpte idag som luktade riktigt ruttet när jag öppnade förpackningen. Ringde faktiskt till affären så jag ska få pengarna tillbaka. Det hade jag inte gjort för 2 år sen. Vuxenpoäng!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Heja Lena: Såklart du ska klaga när det luktar illa om maten, jag blir så förbannad över sånt

milla: maken kan gott städa upp leksakerna när han kommer

Jag fick fyra på tentan! Hurra! Trist att det inte blir någon champagne bara får väl ha den tillgodo till senare...

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8