• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Gladhannapanna

Oj, vilka racerbebisar ni har!!!

Klart man behöver godis när man är yr! Fast jag tror att det eg är bättre med ett jämnt blodsocker, om man nu ska vara redig!

• IdaVi

Assar: Oj, det var snabba bud minsann!

Och apropå godis, så måste ju det bästa vara att äta godis konstant, så får man inga dippar!

Sista dagen på jobbet innan semestern. Så klart har det kört ihop sig nu, är det inte alltid så!!?

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Gladhannapanna
    IdaVi skrev 2010-06-18 09:34:42 följande:
    Och apropå godis, så måste ju det bästa vara att äta godis konstant, så får man inga dippar!

,
    Att jag inte tänkte på det!!!!
  • aigee

ska faktiskt bli spännande med denna andr förlossning... tog ju sex timmar efter igångsättningen. Undrar hur det blir när det ska komma igång av sig själv... kan bli intressant!

• Piggley Wink

Lena: Håller definitivt med om ständigt godisintag. Enda problemet när man är hemma med barn är hur det ska gå till Barnet får ju inte äta godis hela tiden

aigee: Visst ska det bli spännande!

Sitter hemma i soffan med godis och ostbågar. Barnet sover sött efter en härlig dag i solen. Maken är på sommarfest på det jobb han slutade på förra veckan. Själv var jag egentligen bjuden på After Work med middag och avtackning på jobbet jag blivit uppsagd ifrån. Men jag hade ärligt talat ingen lust. Ingen representant från arbetsgivaren tyckte det var tillräckligt viktigt för att gå dit så det blir bara kollegor. Skulle gärna träffa delar av dem men de som börjat efter jag gick på studie/mamma-ledighet känner jag ju ändå inte och av de gamla var det inte så många som skulle gå. Kändes inte värt att engagera barnvakt för faktiskt. Dessutom skötte de verkligen inte uppsägningarna snyggt . Jaja, jag har det grymt bra i min soffa iaf

H juni 07, syskon november 10
  • Älgen

Hej,

nu sticker jag in huvudet här, inte officiellt, det vågar jag mig inte på men har en undran. När fick ni förta symtomen på graviditet, bröstömhet, illamående etc.? Jag har inget av det än och minns det som att det kom supertidigt förra gången. Minns jag fel?

Jag är gravid i vecka 7 enligt ET men har inte varit på ultraljud ännu så jag vågar inte betrakta mig gravid ännu men vore så lycklig om jag fick lite av ert illamående!

• Piggley Wink

Persefone:Jag lever i nån luddig dimma, så jag har redan glömt hade äl 25-26 feb så jag måste ha plussat 15 mars. Nu ska jag sova men kolla tillbaka i denna och i planerar-tråden så har jag säkert klagat över illamående

Nu ska jag överge soffan för sängen, godnatt!

H juni 07, syskon november 10
  • Mrs Firren

Vad glad jag är att se dej här Persefone.

//Smygläsar'n som smyger ut igen

• Älgen
    Mrs Firren skrev 2010-06-18 23:29:51 följande:
    Vad glad jag är att se dej här Persefone.

//Smygläsar'n som smyger ut igen
    Tack. Hoppas få hänga kvar här! Och se några till vänner , bl a Fisken!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8