• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Billabong

Välkommen Tilda! Och Grattis här också!

Här gick det inte riktigt att jämföra eftersom det var två olika slags graviditeter.
    Men enormt trött var jag tidigt båda gångerna, ffa den andra... Då var även blodtrycket sämre och jag svimmade t o m knall o fall.
    Har aldrig mått illa (undantaget glukosbelastningarna som är standard här i Skåne) och inte varit särskilt öm i brösten, däremot molvärk som kom ännu tidigare andra gången (har jag för mig...).

• asap

juni o Sara - De bor på landet, så det blir kanske egna kor..? Eller en tankbil uppställd på gården. Tror inte det finns någon speciellt lämplig cykelväg till ngn affär, annars var ju det en bra tanke - att de får handla själva.

Tilda - Välkommen! Hmm, minns inte ngn skillnad. Tror att jag upplevde båda gångerna rätt lika, men det var så länge sedan nu att alla detaljer har bleknat i minnet...

• Piggley Wink

Var på RUL idag och allt såg bra ut! Bf blev flyttat till 101122, så då blir det ännu svårare att pricka 101112 antar jag, H är ju född 070605

Tilda: Jag har mått mycket mer illa denna gången och tuttarna gör SKITONT (kan kappt sova utan BH), grattis igen förresten!

H juni 07, syskon november 10
  • aigee

assar: tack för dagens garv... avverka julgranen, jag dööör! Här börjar kreativiteten också sprudla....

efter lunch idag blev det tyst en stund... bäst att kolla.... N sitter i köket, hon har nått och dragit ner en korg med nektariner... ett kilo, tio stycken. Gullungen (läs illbatingen) hade tagit minst tre bett från varje nektarin och satt när jag kom in med en frukt i varje hand med nektarin dropandes från händer och haka. Behöver jag säga att hon var mer än glad?? (bild finns på fb för den som vill se )

Juni: Grattis till rul!!

Tilda: mår helt annorlunda denna gång. mindre ont i fogar och handled men mådde illa denna gång. annorlunda alltså!

Lena: man ska vila, inte stressa runt! tur att du har en bebis i magen som säger till dig att vila!!

• Fialialej

Grattis juni! 101122 är väl inte helt fel siffermässigt heller?

Välkommen och grattis Tilda!

Nu sängen!

• Piggley Wink

Fia: Näe, inte helt fel...

Nu har jag skrivit handlalapp, ska handla tidigt på morgonen imorgon så vi slipper alla badjävlar. Vår lokala ICA bjuder på frukost i sin deli mellan 8 och 10 så jag och H ska dit då. Spännande med frukost på "lestulang" Har planerat torsd och fred mat, men vad ska man äta resten av helgen?

• Billabong

Härligt juni!
    Äsch, om jag lyckas gå 5 dagar över tiden med två så bör du väl kunna kompensera det med att föda en unge tio dagar för tidigt?
    Gott med lestulang-frukost!

Aigee: Ska leta upp dig bland FB-vännerna. Får erkänna att jag har svårt att hålla ordning på vilket FL-nick som är vilket FB-riktiganamn.

• Piggley Wink

Sara: H kom ju 6 dagar för tidigt, så varöfr inte 10 den här gången... Jag har också svårt att hålla reda på vissa på FB...

• Billabong

Aha! Vi var inte FB-vänner - förklarar saken. Men tacksamt när det är samma bild på FB som här!

• M73

Juni; spännande med frukost i affären, jag skall iväg o handla lite sedan men jag måste ladda bilbatteriet först...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8