• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Tilda: Välkommen hit!

juni: Vad skönt att allt såg bra ut på RUL!

Har "egen tid", då maken tagit Ida för första gången sen i fredags. Så då passar jag på att köra igång både tvätt- och diskmaskinen och ska duscha innan han drar igång med garaget igen.
    Känner mig überstressad hela tiden. Svärmor bjöd in sig igår till makens 40-årsdag så jag fick ställa in planerna på en dag i skärgården och ett tillfälle att komma ifrån alla hushållssysslor.Istället fick jag diska, borsta av altanen, torka utemöbler, fixa potatis, duka osv. Hade sett fram emot en dag på restaurang, att slippa stå i köket och att komma ifrån garaget en stund Är sliten och svampen har börjat om igen. Testar ny medicin nu, är det inte bättre på måndag blir det ett besök hos BM.
    Imorgon är det midsommarfirande där vi bor och vårt område är ansvariga för kioskförsäljning osv. Och nästa lördag är det öppet hus för maken med ca 30 gäster. Fuck!

Ursäkta för ego-inlägg. Är bara så innerligt trött just nu och trött på kliandet

Men solen skiner och Ida är underbar iaf!! Solig

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

En liten fråga till er klocka mammor. Jag minns inte när man brukar få det där "beviset" på att man ska ha barn från BM som sedan ska skickas till FK. Jag fick det inte på inskrivningen och nästa besök är inte förrän i mitten av juli. Men det kanske inte är nån fara att skicka in pappret när man är runt vecka 26?

• Billabong

Lena: Vid BM-besöket efter RUL har jag fått mina sådana intyg båda gångerna.
    Hoppas du kan stressa av och njuta lite av sommaren och inte bara jäkta och bocka av på att-göra-listan.

• IdaVi

Sara: Ok, vad bra - då är det säkert lugnt  Mm, lite stressigt nu när man får sköta hem och hushåll och barn själv. Jag är mäktigt imponerad av alla som är ensamstående/själva i veckorna!
    Blir skönt när maken börjar jobba nästa vecka, då behöver jag iaf inte se till att han får mat, fika och vatten

• asap

juni - Grattis till en lyckad titt på bebisen!

aigee - Nektarin är ju smaskens. Kan tänka mig att det var lite kladdigt.

Lena - Ett "v.20" ploppar upp i mitt huvud, men jag kan inte svära på att det stämmer. Jag fick det inte på UL, utan från bm på MVC.
    Blä för svärmor. Och svamp. Som kommer oinbjudna sådär.

Glad midsommar på er alla härinne också! 

• Minimalla

Lena: När man traffar bm efter UL tror jag man får intyget, det är väl runt v. 25 kanske?

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Piggley Wink

Lena: Hos oss får man beviset vid RUL. Usch för svärmor, kunde ni inte tvingat henne att bjuda er på restaurang?

Nästa fredag ska underbara svärmor ta H så vi kan gå och se på magnus Bettnér. Vi ska passa på att äta en god middag innan. Det bästa är att han kommer till det lokala "haket" så det tar bara 5-10 min att åka dit, behöver inte ens åka till fastlandet . Ska bli härligt!

Det var superskönt att allt var bra på RUL, historien om min bekanta som fick avsluta graviditeten pga allvarligt ryggmärgsbråck har liksom gnagt i mig. Allt såg bra ut nu iaf så då har jag bestämt mig för att slappna av och tänka att allt blir bra i framtiden också.

Har funderat lite på förlossning efter att Lena pratade om det. Ska absolut ta upp det på allvar nästa gång jag ska träffa bm (5 juli). Ska nog kräva att få träffa förlossningsläkaren eller narkosläkaren (eller vem det nu är som lägger bedövningar) innan. Tydligen var det rätt vanligt att man får göra det i förväg om man har nåt speciellt problem (som mitt diskbråck). Ska ladda ordentligt innan!

Har laddat för midsommar med att prova en ny pastarätt, den var faktiskt riktigt god! http://www.gp.se/matdryck/mat/1.377273-sommarmat-for-lata Tog mycket mer skinka och kål än i receptet, och ma kan nog ta ännu mer nästa gång. Jag tycker mer om "fyllningen" än när det blir för mycket pasta... H gillade färskpasta med skinka och riven parmesan, kålen var inte riktigt hennes grej

H juni 07, syskon november 10
  • Tilda08

Hoppar in i tråden och hoppas att alla kloka kvinnor kan hjälpa mig!

Jag är väldigt förkyld och har en jättejobbig slemhosta. Har två olika mediciner mot detta hemma sedan tidigare, men ingen av dem får man ta när man är gravid.

Vet ni om det finns någon slemlösande medicin som är ok för gravida eller har ni något bra husmorsknep som jag kan ta till.

Inte nog med att det är jobbigt att hosta så triggar hostan illamåendet och kräkreflexen. Har rusat till badrummet flera gånger idag, klarat mig utan att spy dock. Åtminstone alla gånger utom en...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8