• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

ela: Men visst var det gott?!!

Marge: Kantareller är ju mums!

Ego: Full rulle idag. Har handlat födelsedagspresenter till 3 pers (inkl. maken som fyller 40 imorgon), lämnat Ida till syrran några timmar, tvättat, städar undan så städfirman kan tvätta våra fönster om några timmar, fixat lunch och maken snickrar på garaget. Ikväll är det middag med föräldrar och svärföräldrar men annars är det ganska lugnt
    Inte så underligt att jag har sammandragningar och foglossning idag kanske?! Men svampen är nästan helt bra!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    Assar: Oj, fyra pojkar på fem år ! Det var modigt . Jag vet vilken ljudnivå det brukar vara hos svägerskan, och deras är ju iaf födda -01, -03, -07 och -10. Lille Emilkopian verkar ju ge föräldrarna en del att göra bara han .
    Har för övrigt en killkompis som hävdade att hans barn skulle heta "Ett, Två, Tre och...Hoppsan!"
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Pyttis - Ja, vi har sagt det många gånger - tänk när pojken är stor och kan använda den där kreativiteten till något "nyttigt" istället. Han kan bli något stort.... Gäller bara för familjen att härda ut till dess.

Lena - Puh! Jag tror minsann jag fick en släng foglossning och sammandragning av att bara höra om allt du har haft för dig idag, och då är jag inte ens gravid.

Milla -

• asap

Jag kom förresten på att alla fyra pojkarna kommer vara tonåringar samtidigt en period. Vad tror ni om familjens matkonto under den tiden?

• Piggley Wink

Assar: Och vilken stackare ska bära hem mjölken? Finnsd et hemkörning där de bor, annars kanske det är en affärsidé att satsa på

H juni 07, syskon november 10
  • Billabong

Assar: Våra vänner väntar också gosse nr 4, han anländer om ca 3 månader och har då börder födda -04, -06 och -08. De bildar två duogrupper med tätare mellan sig och sedan ett större glapp i mitten (dvs det är drygt 2,5 år mellan den som är född -06 och den som är född -08). För deras del har deras fjärde (också en "Hoppsan") ställt till bilbekymmer...
    Som sagt, dyrt matkonto när de ska klämma ner varsin limpa bröd och ett mjölkpaket vardera efter skolan sen... Vi brukar skoja om att våra två pojkar kommer vara dyra i drift vid den tiden. Men vi ska nog inte beklaga oss för den famijen.

juni: Vi tänker oss att killarna får cykla förbi affären själva och köpa sitt bröd och mjölk.

Ela: Hoppas att R är inne i en utveckling i positiv rikning vad gäller sömnen!

• Billabong

Glömde:

juni: Det är väl först vid vecka 24 man "ska" kunna känna bebisen varje dag...? Så ingen fara på taket.

FB: Snacka om att invänta deadline väl, kanske jobbar bäst under press (dvs vänder sig så nära "hotet" om vändningsförsöket som möjligt)?

• Tilda08

Hej vänner!
    Efter en snabb vända i "planerer syskon" kom jag på att jag faktiskt ska vara här nu. Konstigt...!
    Vecka 6 bara än så länge så det känns nästan för tidigt att säga att jag verkligen är gravid, men man måste ju förutsätta att det går bra så länge motsatsen inta bevisats eller hur? En sak är säker, symptom har jag iaf så det räcker och igår började illamående och trötthet lite smått... Idag är jag så trött så jag somnade medan jag satt och jobbade på soffan...

En fråga: Hur har det varit för er andra? Jag har mycket mer symptom och tidigare den här gången än jag hade med första.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8