Lena: Ja, det är svårt att hinna med sig själv mellan jobb och familj... Jag trivs som tur är på jobbet, så det känns verkligen bra att komma ifrån och prata med vuxna. Men det är ändå inte riktigt samma sak som att faktiskt få göra precis det man vill. Man får inse att det inte riktigt blir som förut, helt enkelt. Jag försöker boka in saker rätt långt i förväg, även om mina kompisar utan barn tycker att det är fånigt att boka in en drink efter jobbet två veckor i förväg. Men då blir det i alla fall av, och jag kan kolla av med maken i god tid. Nu har han varit borta så mycket att jag tycker mig ha rätt till: AW-drink i eftermiddag, drinkparty i morgon (dock med barn...men om någon ska gå hem med dem så är vi överens om att det inte är jag!), AW på måndag och releaseparty för ny bok på tisdag. Tjoho! Sist när maken var borta över natten bjöd jag hem en av mina kompisar som inte har barn. Barnen (läs H, S vill helst vara med sina föräldrar these days...) blir jätteglada över besök, leker järnet och jag får sällskap, mat och vin när de väl sover...