malinkat skrev 2010-06-15 21:49:09 följande:
Milla, I know the feeling...
Förresten detta med att ha två barn, nu när vi bor i Tyskland - det som har blivit jobbigare är att vi inte har avlastning. Barnvakt en kväll på 15 månader...

Men, på något vis så har vi vant oss antar jag
Vadå, landar Thorsten också ute

!
Här har vi heller inte tillgång till barnvakter. Makens föräldrar bor två timmar bort, och min pappa vet inte hur man har hand om små barn. Men snart får nog svärisarna eller min tvillingsyster rycka in ett par timmar tror jag....
Lena: Inte lätt att "rodda" allt, och med graviditeten ovanpå det också. Ger maken dig någon "barnfri tid" i gengäld? Min make blev ytterst förvånad när jag tog upp den frågan när jag väntade Lucas (och efter det att Lucas var född), men det är ju så att även om det är "bra" saker karlarna är borta på så är det ju extra jobbigt för den som blir ensam med allt.
När det gäller förlossning två så var min längre än den första, men eftersom man visste ungefär vad som väntade så tyckte jag att den ändå gick smidigt. Angående att blöda mycket så var jag som en urlakad trasa efter första förlossningen - och hade rikligt avslag i fem-sex veckor. Efter andra förlossningen var jag uppe och duschade efter någon timme - och avslaget varade bara ett par dagar. Vet inte om det berodde på att jag drack hallonbladsthé andra gången, men det verkar ju inte ha varit till nackdel iaf

.