• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Persefone: Välkommen hit!
    Jag minns faktiskt inte heller, men jag tror mina symptom dröjde lite. Brösten ömmade inte i början och illamåendet kom inte förrän lite senare, kanske runt vecka 8 Har inte heller haft så mycket molande växtvärk den här gången. Kanske är det för att allt redan är uttänjt?

Ego: Tror jag har fått svampinfektion. Kliar något enormt down under! Måste till Apoteket idag för jag står inte ut. Usch!!

Ha en härlig helg tjejer! Nu ska vi ut och heja på mannen som snart sätter första spiken i första brädan till garaget (grunden är klar)

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Gladhannapanna

Persefone: Grattis!

När jag var gravid med Julia fick jag en blödning vid bim så jag trodde att det var mensen, två veckor senare började jag må illa och gjorde gravtest, så för mig började det i vecka 6 ungefär.

Nu har Julia börjat ge igen, häromdagen bet hon Agnes i armen så hon hade en ring med små röda märken hela kvällen! 

På ett sätt är det bra att Julia börjat ge igen, men samtidigt är det jobbigt att hon bits, hon nyps och slåss med. Hoppas att det släpper när hon börjar prata mer!

Annars är det underbart att se och höra glädjen flickorna har av varandra för det mesta!

• aigee

Lena: hade svamp i början av denna grav. aj aj aj!! Men som sagt så ska du springa till apoteket, det hjälper!!

persefone: minns inte heller men från första början var det mindre symptom denna gång men mer illamående efter några veckor!

• IdaVi

aigee: Mmm, har inhandlat vagitorer och salva så jag hoppas det hjälper snart. En rotborste skulle sitta fint!! Aj aj! 

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Noi

Persefone: Det kan vara så olika från gång till gång, så även om du hade symtom såhär tidigt sist behöver du ju inte ha det nu. Min första gång hade jag knappt några symtom alls på hela graviditeten, men andra gången hade jag illamående och hela köret. Så det behöver inte betyda något alls... Men det är klart att man ändå analyserar och jämför - det går ju liksom inte att undvika...

• Piggley Wink

Funderar lite, jag har varit rätt säker på att jag känt fosterrörelser redan för några veckor sedan. Sedan blev det helt lugnt . I fredags morse kände jag nåt igen, men sedan ingenting. Nu börjar jag bli orolig, iofs är jag bara i v 18+några dagar, men iaf... Magen växer, men ändå . Ska på ul på onsdag så jag försöker förtränga tills dess. GÅr sådär...

H juni 07, syskon november 10
  • Milla C
    juni: Livmodern är väl fortfarande så stor i förhållande till bebis att man inte "behöver" känna något varje dag, men jag förstår oron.

Lena: Hoppas att klådan ger med sig.

Persefone: Jag tror inte heller att mitt illamående började förrän i vecka 7-8 någonting.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Minimalla

juni: Det är ju så det brukar börja, man känner rörelserna nångång ibland. Jag tror inte du behöver vara orolig. Om ett par veckor känner du säkert mer regelbundet. Jag tror att det är först efter v.20-22 nånting som jag har börjat känna varje dag.

Persefone: Du har ju redan fått många bra svar ochjag håller med i det som sagts. Graviditeterna kan vara väldigt olika...  eller lika. Vad gäller illamående har det varit extremt lika för mig alla tre gångerna (illamående runt v.7-10/11). Men när det gäller t.ex. ömhet i bröst (och större) så kände jag absolut ingenting den här gången och jag blev så klart orolig, men den lilla krabaten växte som han skulle ändå.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8