• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

juni: Jag är helt säker på att ditt lilla pyre far omkring massor i magen. Men så länge det finns gott om plats för den så känner du inte mycket av rörelserna. Ligger dessutom moderkakan i framvägg så är det svårare att känna. Så har det varit för mig båda gångerna
    Det är först nu jag känner ordentligt, och t.om ser att det rör sig i magen. Nu kan jag känna olika kroppsdelar, är dock inte säker på vad jag känner, men igår tror jag att jag kände huvudet. Eller något hårt iaf

Ego: Klådan är bättre, men inte bra. Är jätteöm där nere och det skvaver när jag går. Men det blir nog bättre snart hoppas jag

Nu har man semester! Eller 3 veckors f-ledighet, men who cares!?

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Fredrika Bremer

Stackars dig Lena! Jag har haft svamp två ggr under den här graviditeten, men var snabb på att använda receptfri salva, och det gick bort på någon dag.

Juni, sa det något på KUB om hur moderkakan ligger? Låter troligt som Lena säger, att den är i framvägg då. Det tar ju ett tag innan man känner regelbundna rörelser.

Här är det upp till bevis idag: sista chansen för bebbe att ha lagt sig rätt, annars blir det vändningsförsök i veckan....

• IdaVi

FB: Hoppas det går bra idag!

• södermalm

Persefone - jag har under mina två graviditeter ALDRIG haft ömma bröst eller några som helst känningar på att jag varit gravid förräns foglossning och annat började göra sig påminnt. Jag hade lite mensvärk de första veckorna men det var absolut det enda.....I ren frustration gick jag verkligen och klämde mig själv på brösten för att känna att de var ömma, för jag kunde ju inte tro att jag var gravid annars..men icke sa nicke...ingen ömhet men nu 2 barn...

• asap

Igår kväll fick mina barn en ny kusin! Makens syster med fästman susade in till sjukan och tryckte fram pojke nr 4! Nu har de alltså fyrtal i gossar, födda -05, -06, -08 och -10. Fullt hus.

• M73

Assar; grattis till kusinen men jag blir lite matt vid tanken på fyra barn så tätt *s*

• Fredrika Bremer

Det blev med beröm godkänt för junior idag, nu får vi hoppas att den håller sig kvar på rätt köl

Uj, 4 barn Imponerande!

• Piggley Wink

Mitt inlägg från eftermiddagen försvann visst spårlöst . Kommer inte ihåg vad jag skrev, mer än lyckönskningar till FB, men det var ju skönt att busen tagit sig i kragen!

Assar: Jösses vilket liv de måste ha hemma hos sig! Eller, det kanske är snälla, tysta och välartade gossar

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

Assar: 4 grabbar, inte illa minsann!

FB: Ordning på junior! Vad skönt! Kliv inte på några pallar/stegar bara. Det gjorde mamma med mig 3 dagar före jag föddes och då kände hon hur hela magen flyttades runt och jag föddes alltså 3 dagar senare med rumpan först

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8