• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Ela

Pyttis, Vi4 och juni - Tack för input om Losec och amning. Jag har faktiskt tagit tablett i några kvällar och nu mår jag bättre tack och lov. När jag var hos läkaren (mycket erfaren gyn som hör till MVC) tidigare nämnde jag i förbigående att jag kanske inte ska ta Losec så länge jag ammar och då sa han typ "Mja, det vet jag inte direkt om jag tycker att det ska hindra dig" och i ljuset av det och vad Vi4 och juni skriver så känns det ok att jag tagit dem.

FB - Skööönt att h*n vänt sig! Nu är det stränga order till liten att hålla sig på rätt köl!

Assar - Wow! Där ligger man i lä (än så länge i alla fall )! Skönt att läsa om några som gett sig på en fyra efter tre barn tätt - då kan det ju inte vara såååå farligt.

Här kämpar vi på med R:s sömn. Hon har faktiskt blivit liiiite stabilare med färre uppvak under kväll och förnatt vilket är skönt. Hon vaknar dock alltid vid 4-5 och så blir det någon timmes vakentid men nu kämpar vi tills vi får henne att somna om ytterligare en timme eller så för att därigenom kunna gå ner till en dagslur (lite senare och lite längre). I slutändan kanske dygnet rätar upp sig lite, vem vet? Hon är sååå söt när hon struttar runt nu i alla fall. Hon ser ut som björnen Baloo - när han dansar med den där lite vaggande gången och armarna utsträckta men böjda åt sidorna. Hjärta

För övrigt är det Lenas fel att maken just left the building för att köpa en stor påse smågodis till mig.

Två är dubbelt så bra
  • Marge75
    Ela skrev 2010-06-21 21:31:20 följande:
    För övrigt är det Lenas fel att maken just left the building för att köpa en stor påse smågodis till mig.
    Du tänkte också fixa svamp, eller?
    Förvånad 

• Marge75

(nä jag varken har fått eller väntar syskon, men man får väl tjyvläsa lite?!)

• Ela
    Marge75 skrev 2010-06-21 21:50:20 följande:
    Du tänkte också fixa svamp, eller?
    Förvånad 

Ja, det lät så lockande på något sätt! Och så är jag lite inspirerad av T just nu. Är det någon annan som har ska minsann jag också ha (för T gäller det även feber och sådant så då får det väl gälla svamp för mig med ).

Och tjuvläsning is da shit!
    Två är dubbelt så bra
  • aigee

härligt modigt med fyra barn så tätt. men de har säkert jättekul!

Idag har vi haft världens gulddag!! N Vaknade på guldsidan och har varit underbar. det blev både hjälp i trädgården, promenad till och lek vid sjön i över en timma. vi kunde gå hem utan bråk och sedan åt vi lunch. en eftermiddagslur på 3 timmar och 45 min för oss båda... sedan middag och lek tills läggdags. inte konstigt att hon inte somnade förrän 2130!!  imorgon ska vi leka med kusinen. hoppas på en lika solig dag!!!

• Marge75
    Ela skrev 2010-06-21 22:09:18 följande:
    Och så är jag lite inspirerad av T just nu. Är det någon annan som har ska minsann jag också ha (för T gäller det även feber och sådant så då får det väl gälla svamp för mig med ).

När jag var liten ville jag ha glasögon och tandställning, precis som min storasyster ....
  • asap

FB - Vad skönt att liten har vänt sig rätt!

Marge - Jag med. Min syrra hade dessutom kryckor under en hel termin när hon hade vajsing med ett knä. *aaaavis!*

Ang. de 4 pojkarna så är de världens finaste, så välartade - ja. Men tysta och lugna - not so much... Andra pojken har en hyssbok som är längre än Emils, ingen förstår var han får alla idéer från. Tex göra "cement" inne i badrummet med kattsand, frigolit i småbitar och vatten. Eller som när han bestämde sig för att kissa på pappan som stod och grävde i ett dike. Eller när han tog leksaksmotorsågen och "avverkade" familjens julgran. 

Och Ela - Ledsen att behöva säga det, men det var faktiskt en liten miss-hap att det blev en fyra.

• Sparken

FB - skönt att bebis har vänt sig. Trist att din bm skrämde upp dig så tidigt med att bebis låg i säte.

Trafiksäkerhetsverket stod vid dagis i dag och gjorde en undersökning på hur barnen sitter fastspända i bilen. Bra att det har lite koll. Hon sa att jag kunde dra åt bältet ännu hårdare så skulle E sitta ännu bättre.

Assar - Fyra så tät är verkligen inte illa! pust!

• Gladhannapanna

Fb: Skönt att lilllbattingen ligger åt rätt håll!¨

Assar: Vilken kreativ unge, men jag är glad att han inte är min!

• Piggley Wink

Assar: Härlig unge

Sparken: Låter som en toppenidé att stå utanför förskolan, det borde de göra här och var tycker jag!

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8