30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela - du är ju inte riktigt klok - grattis!!
Ela - du är ju inte riktigt klok - grattis!!
(nä jag varken har fått eller väntar syskon, men man får väl tjyvläsa lite?!)
Lena - knäppgökar!
Kolla länken, det är socialstyrelsens riktlinjer för sjukskrivning vid graviditet, det som försäkringskassan styrs av.
www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod/annattillstandellerrubbningsam
KRAM!
*smygläser*
Assar - det ska en tvåbarnsmor till att tänka "ah, bara ett barn hemma - jag fixar med fotoalbum!"
/enbarnsmamman som tror att hon har fullt upp med ett barn
Lena, skärp dig. Ring.
Grattis Fia, och grattis till hela familjen!
Juni - du kanske skulle ta ett gravtest helt enkelt? Då brukar det garanterat inte komma någon bebis på ett bra tag ...
Hmm, ni skulle inte kunna skriva lite mer i tråden, jag tycker att det är lite segt här!
/tjyvläsarn
Ela - jäklars, skönt att det gick bra! Låter klokt att fundera över det där med jobbet. Jag var ju mer eller mindre sjukskriven hela graviditeten, och de sista tre månaderna på heltid rätt av. Det kändes ju snopet att lägga av helt med jobbet redan då. Om jag vore du skulle jag ta heltidssjukskrivning rätt av. Mesa inte med att jobba 25%, det blir en massa stress och krångel, och ärligt talat - hur mycket hinner du få gjort på 25% i en månad? Du vet att jag är en liten karriärist och arbetsmyra, och ändå säger jag dig: sjukskrivning heltid nu! Jag förstår om det tar emot, men det handlar bara om en månad och tro mig, det kommer vara bra både för dig, pyret och familjen utanför magen.
Kram!