• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • aigee

Sara: du lyckades ju!! Imponerad!!

Lena: tycker också att svärmor kunde bjudit på middag... eller kommit när övriga gäster skulle komma kanske så ni fått mysa lite. Låter som om du skulle behöva det!!

Juni: lestulang var ordet sa bill...

Har idag handlat, bakat äggfri tårta ( en av gästerna är allergisk) en sats bullar, gjort en matjessilltårta och en sats frikadeller till barnen, badat fötterna i plaskpolen, lagat middag tvättat tre maskiner tvätt.... och helt glömt att jag egentligen har foglossningar... nu sitter man snällt i soffan eftersom det inte går att gå utan stöd av maken eller väggarna. Varför kan man inte komma ihåg sånt i tid??

• Piggley Wink

Tilda: Enda tipset är att ringa 1177, har faktiskt ingen aning om vilka man får äta som gravid...

aigee: Ibland är det nog bra att man inte kommer ihåg, för då hade man ju aldrig fått nåt gjort

Dags att hänga sista mskingen och lägga sig. H har varit dålig i magen idag så blöjan har inte haft en chans att hålla inne allt. Jag tror det kommer med för mycket fart när det sprutar upp på ryggen Men hon är glad och nöjd iaf!

H juni 07, syskon november 10
  • Mandra

Tilda> Hej och grattis!

Som huskur så kan du göra te på en och en halv dec vatten och 2 tsk timjan(torkad) + 1 tsk färsk. Låt dra i 10 minuter med lock(tefatet eller nåt på så oljorna stannar i koppen och inte dunstar med ångan) och söta med honung om det är för ruskigt.
    Annrs är ju ingefära ett mirakelmedel och då köper du färsk som du skalar och delar i några skivor, häller på med kokande vatten, låt dra i ca 10 min med lock och söta med honung om du vill. Ingefärs tet lindrar ju också illamående. Honungen ska i när det dragit klart och svalnat en aning för dess lindrande verkan avtar när det är för hett.
    Bäst är väl att ta en kopp av varje om du klarar av smaken på dem

• IdaVi

Tilda: Vad jobbigt med din hosta Tycker också du ska ringa sjukvårdsupplysningen och kolla med dom. Krya på dig!!

juni: Låter mysigt med lite egentid, även om stand up inte är min grej Hoppas H blir bättre i magen snart!

aigee: Oj, vad duktig du är! Hoppas du mår bättre i fogarna idag!

Apropå svärmor så vill hon bara väl. Och hon hade med sig sill och ingredienser, men det blir ju ändå en del att styra med. Dukning, plocka fram kastruller/skålar, disk, kaffe osv. Men mest sur blev jag nog för att jag hade sett fram emot att komma hemifrån ett par timmar.

Nåväl, nu är det midsommar och vi ska ner och fira på fotbollsplanen i vårt område. Vädret verkar bli kanon också, härligt!

Ha en riktigt bra midsommar allihopa! Njuuut! Solig Skål

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • aigee

juni: låter som om du känner mig. nä jag hade inte gjort nåt alls om jag hade kommit ihåg värke n.

Lena: ja jag kände  mig duktig! Det blev en jättemysig midsommar!! God mat och trevligt sällskap. ska vila mina fogar en annan dag....

• Ela

Jaha. För ett år sedan hade jag magen full av bebis och Oyras födelsedagstårta när jag låg här på soffan och började känna av värkar lite smått. I år har jag visserligen också bebis i magen (men den är inte liiiika sprängfylld nu ) men ingen tårta. Däremot har jag gjort en tårta som står i kylen och väntar på att bli dekorerad för morgondagens firande av vår lill-Strut! Hjärta Tänk va?!

Två är dubbelt så bra
  • Gladhannapanna

Ela: Ja, tänk va!!!

Juni: Jag var och såg honom för ett par år sedan. Stå upp är ofta kul tycker jag, han är ju också bra. Bättre live än i tex parlamentet tycker jag iaf.

Nu ska jag fixa iordning vår briovagn som en kollega förmodligen ska köpa till sin dotter och barnbarn.

• Piggley Wink

Ja såklart, stort grattis till Ruth på födelsedagen!

Pyttis:  Kom på att vi glömt beställa bord för middagen vi tänkte äta innan. Dags att göra det tror jag. Det underlättar ju att jag kör men å andra sidan så är det ju bara 150 kr bort med taxi så det är helt OK... Ska bli skönt med en vuxenkväll!

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8