• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

FB, du hör väl av dig här och berättar vad de sa? Hoppas allt är bra med dig och babyn.

• Älgen

Hej,

nu sticker jag in huvudet här, inte officiellt, det vågar jag mig inte på men har en undran. När fick ni förta symtomen på graviditet, bröstömhet, illamående etc.? Jag har inget av det än och minns det som att det kom supertidigt förra gången. Minns jag fel?

Jag är gravid i vecka 7 enligt ET men har inte varit på ultraljud ännu så jag vågar inte betrakta mig gravid ännu men vore så lycklig om jag fick lite av ert illamående!

• Älgen
    Mrs Firren skrev 2010-06-18 23:29:51 följande:
    Vad glad jag är att se dej här Persefone.

//Smygläsar'n som smyger ut igen
    Tack. Hoppas få hänga kvar här! Och se några till vänner , bl a Fisken!
  • Älgen

Hoppas Assar snart ger sig tillkänna som trebarnsmor!

Nån här inne som blivit sjukskriven pga illamående? Vad sa läkaren? Och vad sa jobbet? Har själv sjukskrivit mig nu vilket inte var populärt men med mitt jobb går det liksom inte att undvika äckellukter och även om det finns kräkpåsar på varje rum så är det ju inte meningen att personalen ska använda dem. Vore bra att höra om nån annan blivit sjukskriven eller fått nån annan dunderkur.

• Älgen

Grattis Ellie till sonen. Tack för alla svar kring sjukskrivning. Jag ska till barnmorskan till veckan, ska prata med henne då. Kan knappt få i mig nåt hemma och kräks upp det lilla sen. Så jobbet är det ju än värre med alla dofter, får se vad de säger.

• Älgen

Grattis till alla födelsedagsbarn! Och vilja fina namn trådens nya flickor fått, båda namnen är på min topplista.

• Älgen

Tack för alla råd angående mitt illamående. Det är lite bättre nu när jag är hemma. Och det är betryggande att vara illamående, hoppas liten stannar kvar då och dessutom har jag inte så mycket ork att oroa mig. Nu har jag dock de sista dagarna fått nåt som känns som sammandragningar. Så fort jag i princip reser mig ur soffan så blir magen hård. Nån som vet om det är vanligt att ha så redan i vecka tolv? Jag hade så i vecka trettio sist men det har känns inte helt ok men kanske är det ofarligt? Ska ringa barnmorskan imorgon men om någon har lugnande ord nu skulle jag bli tacksam.

• Älgen

FIJI fy vilken hemsk upplevelse. Tur att ni fått lite hjälp. Jag låg inne på Danderyd innan och födde även där sedan,låg kvar flera dagar pga katastrofsnittet och jag tyckte de var toppen.

• Älgen

Jag pratade med barnmorskan och hon bekräftade era ord om att sd kommer tidigare denna gång. Dock har jag även känt av när jag kissar så efter besök på vårdcentralen så har jag nu antibiotika mot urinvägsinfektion också. Har inte lika mycket sammandragningar nu vilket är skönt. Har tagit det lugnt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8