• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hormonstinnn, spelar väl ingen roll tycker jag om flera i familjen börjar på samma bokstav? Så länge det är fina namn.

Omeprazol (eller Losec) är super mot halsbränna.

Barbabra, välkommen hem! Berätta när du själv känner för det. Hade du det bra då eller saknade du J för mycket? Hade det gått bra hemma för henne och maken?    

• Älgen
    Billabong skrev 2011-11-21 23:25:22 följande:
    Vi har en vanlig Buggy board från Lascal, den är ganska bred, kanske heter ngt med Maxi också...? Som sagt, hjulen rullade bra, de ggr det knölade ihop sig var det bara att backa lite så lossnade det som tjorvat ihop sig i hjulen.

Sara, du som är Buggafrälst också, vet du om er ståbräda funkar på en Bugga också?

Barbabra, skönt att du kan gå ner i tid. Knepig chef dock. Usch för konstiga chefer, det betyder mycket att chefen är bra.   
  • Älgen

Vi har en Cameleon. Jag vill ha nån billig och rejäl ståbräda eftersom storebror redan väger 21 kg. Ska kolla runt på dem du tipsade om.

Festade loss på PoP häromdagen. N ska få en mysdress när han fyller, han är inne på mjuka kläder som inte skaver just nu. Till babyn kunde jag inte låta bli att köpa ett par byxor och kofta i Pippi-mönster, så fint! http://www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/?productidentifier=60136411&colorid=2518630&sectionid=clothes&subsectionid=PANTS

kanske inte de mest nödvändiga plaggen men ack så fina!   

• Älgen

Fast jag köpte byxor och kofta i vitt. Gäller att klä i vitt medans han bara kräks mjölk...

• Älgen
    Pysslig skrev 2011-11-23 13:59:59 följande:
    Hon vaknade just från vilan och dumma mamma drog ner kapuchongen från huvudet. Hela himlen ramlade ner och hon ligger just och gallskriker i lekrummet. Sååå mysigt....

Men hur tänkte mamman, så klart gör man inte så...
  • Älgen
    Glassgrisen skrev 2011-11-23 17:57:54 följande:
    Fasen vad E och jag har bråkat de två senaste dagarna! Idag har det gått bättre, men jag håller på att träna honom att vara mer självständig. Han är så himla lat och vill bara att jag ska ta av och sätta på kläder. Typisk kille alltså . I böckerna står det att ju mer självständiga äldre syskonet är när bebisen kommer desto bättre. Så det hårdtränas hemma nu . I januari, om han verkar redo, blir det pottytraining.

Ska man försöka slopa nappen innan eller efter bebisens ankomst?

Oj. Tvärtom hemma hos oss. N blir vansinnig om jag försöker hjälpa honom. KAN SJÄLV! Men ditt resonemang låter väl bra att han tränas att göra själv, både för sin skull och din när babyn kommer. Napp? N har ju inte haft nån så vad vet jag men spontant låter det ju bekvämt om han har den när babyn kommer också. Men det kanske är feltänk av lat mamma? Om det ska tränas bort så borde nog det i så fall ske så snart som möjligt.
  • Älgen

Jag har tagit gratis gravidförsäkring men ej betalvarianten, varken nu eller förra gången. Hur motivera ni att ta en betalvariant?

• Älgen

Moppen, angående att behålla sin plats på dagis, se artikel i DN idag!

• Älgen

Grattis Lady till fint RUL! Man blir ju helt lycklig av den filmen, kan ligga och titta hur länge som helst!

Var själv på TUL förra veckan, hade kunnat titta läääänge! Allt såg bra ut, lillebror har hår!

Pysslig, vad du är pysslig! Om min plutt sov länge skulle jag också sova. Imorse, när jag är förkyld och har ONT i halsen valde han dock att sova till kl. 5.30. Det är tidigt för honom, så jag ska väl inte klaga men just idag hade han gärna fått sova längre.   

• Älgen

Lillebror är beräknad till 18 januari.

Prioritera sova låter utmärkt! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8