• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag hade inga grav. symptom när jag fick missfall. Låter inte så troligt med illamående om du fått missfall men det klart hormonerna faller ju inte med det samma.
    Var hemma om du inte mår bra, illamående och jobb funkar inte så bra!

• Älgen

Inte för att jag kan ge dig hopp men 6+5 är ju väldigt tidigt för VUL.

• Älgen
    chiqita skrev 2011-10-30 22:48:50 följande:
    Persefone: måste bara höra med dig, har du också sådan extremt dålig smak i munnen. Så fort jag ätit något börjar den och äter jag fel sak blir den värre. Eller dålig.. okomfortabel kanske är en bättre beskrivning.. Har du ev något tips på hur man blir av med den?

Nä det känner jag inte igen.

Till er med halsbränna, Barbabra? Kolla om de inte kan skriva ut Losec (Omeprazol) till dig. Det är kanon och det verkar som att man kan ta det hela graviditeten. Åtminstone de sista 20 veckorna för jag har fått det.   
  • Älgen

Grattis till VUL Barbabra!

Nu håller jag tummen för Anna, är det imorgon eller på onsdag? 

• Älgen

Åh vad jag längtar efter vår baby! Idag har det ju varit nyfödda barn på nyheterna hela dagen och åh så fina de är!

• Älgen

De råder ju gravida att ta influensavaccinet. Vet nån om det gäller även om man tog svininfluensan? Hur många av er tänker ta årets influensavaccin?

• Älgen

Norrlandssyster, vad skönt att du fick hjälp. Håller tummen för dig på fredag!

Anna, du kan ju inte räkna med att lill*syskon ska vara en jätte när K var så liten när han föddes!  

Lady, jag började gråta hos min bm när jag väntade N. Tyckte det var så jobbigt med alla gravida i väntrummet... Och nej, hon tyckte inte jag var knäpp eller åtminstone sa hon inte det utan sa att det var väl inte så konstigt att tycka så! Hennes sköterskestudent däremot tyckte att jag var helt rubbad.

Mrs Fisk, jag tror aldrig man slutar oroa sig under graviditeten. Eller jag har inte lyckats i alla fall...

Jag skulle få gå till Auroramottagningen i veckan för att tala om förlossningen Förvånad men de ställde in så nu är det nästa vecka som gäller. Är inne på kejsarsnitt men jag vet ju inte vad de sägger. Och sen vet jag ju att vanlig förlossning är bättrre för barnet så då får jag dåligt samvete och tänker att jag nog ska försöka mig på det och då blir jag skitorolig för hur det ska gå och... tankarna snurrar runt! Vore skönt om det samtalet vore över.             

• Älgen

Anna, jag går på Gamla stan och CA är kvar där om det var honom du trodde försvunnit. Nu verkar han bara serva bm så det finns gott om tider att få träffa honom Hjärta.

Skönt dock att du funnit en bra bm och bra att du får göra extra tester.

Mrs Fisk, skönt med extra VUL!    

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8