30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Nåt sånt här jag funderar på, vad tror ni?
http://www.familjeapoteket.se/sortiment/barn-bebis/kuddar-madrasser/deltababy-supreme-sleep
Nåt sånt här jag funderar på, vad tror ni?
http://www.familjeapoteket.se/sortiment/barn-bebis/kuddar-madrasser/deltababy-supreme-sleep
Barbabra, grattis till fint RUL! Vad kul att höra!
Jag hade tänkt mig ett babynest eller den jag länkade till. Vilket som är det kanske svårt att ligg-amma bredvid utan att man tar upp babyn? Nån som vet? Fiji som har en?
Trist med för mycket alkohol, att vara så full kring sitt barn förstår jag inte att man vill vara.
Usch för öronont, det är så ONT.
Jag skulle inte ta med en syskonvagn till Thailand, nog trångt där som det är. Hellre två vagnar. Eller vagn och ståbräda men det kanske de förstås är för små för. Eller vagn och bärsjal/sele.
Jag är hemma än, det är ju egentligen flera dagar kvar men jag och maken har fått för oss att denne krabat kommer tidigare så jag väntar... Men är inte klar med BB-väskan så lite till får den gärna vänta med att komma.
Hormonstinn, hoppas att du inte har ny krämpa nu men kanske blir det bättre nu efter julstressen? Se till att vila mycket!
Mysigt med Thailand, vart är det ni åker?
Känner med dig Moppen. Det är tungt på slutet, speciellt när man redan har en hemma att ta hand om. Mitt råd är att vila så mycket du bara kan, vilket ju inte blir mycket om du jobbar.
H&M har en tubkjol i svart som är skön, den skaver inte det minsta, jag har nästan slopat byxor helt nu för de skär in magen trots den stora breda resåren. Dessutom gör det ont där resåren övergår till jeanstyg precis där foglossningen är som värst. Tubkjolen eller klänning med gravidstrumpbyxor storlek STOR samt nån mjuk tröja så blir livet lite lättare.
Sen var pilatesbollidén inte dum.
Vi 4, stort välkommen hit in, jag hoppas du hänger kvar här fram till i höst nån gång!
Är varm Lady W och törstig. Hela tiden törstig. Känns ibland som om jag skulle kunna dricka en hel bassäng.
Pysslig, vad kinkig din man är, Mama Mia är ju toppen!
Välkommen alla nya! Detta är en underbar tråd! Eller flera rättare sagt.
Jag vet att det troligtvis inte finns nån statestik på detta men om förlossningen första gången startar med vattenavgång är det vanligt att det blir så nästa gång också? Nån som har nån erfarenhet?
Nä, alla förlossningar är väl olika. Skulle bara vilja veta när det börjar för nu tänker jag på det hela kvällarna/nätterna eftersom första startade på natten. Får helt enkelt ge mig till tåls. Dessutom är ju inte bf än så andas och slappna av Persefone!