• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fru Fisk, då var du på samma konsert som syrran min, vad tyckte du?

Jag vill tipsa om en madrass jag köpt till lillen. Han sover bredvid mig i sängen, ibland tillsammans med storebror också. Jag ville ha en madrass så liten inte rullar in för nära mig utan får en egen plats i vår säng. Har köpt denna http://www.familjeapoteket.se/sortiment/barn-bebis/kuddar-madrasser/deltababy-supreme-sleep och är jättenöjd. Går att amma fastän han ligger lite högre med huvudet och han somnar jättebra på den. Minus är att han ibland glider ner eftersom den sluttar lite. 

• Älgen

Grattis Galia!

Jag håller med Resande om tvillinggrav. men ge det ett år så ställer jag mig på tur, babysar är så gosiga. Min lille plutt växer så det knakar och väger nu 5300gr.

• Älgen

Jag tror att om man har babysuget så försvinner det inte med ett barn till, då krävs det många babysar till! Och för övrigt är de så gosigt söta så kan man nånsin bli nöjd? 

• Älgen
    asap skrev 2012-02-21 14:30:09 följande:
    Älgen - Nej, jag tror inte det. Inte ens om huset var så fullt att man vadade i bebisar.
  • Älgen

Angående hur mycket kläder man behöver i små storlekar som det frågades om för ett tag sen, MASSOR! Om man har en kräk och bajsbaby i alla fall. Skönt att han får i sig och att det funkar att komma ut igen men oj vad glad jag är för tvättmaskinen och då har jag ändå massor av kläder. Kanske borde jag köpa lite till?  

Jag håller med om att barn blir bara bättre och bättre ju äldre de blir, trodde förut att babysar var mysigast men en treåring är ju också så mysig. Dock är det ju nåt alldeles extra med de alldeles nya, pinniga ben, mimiken i ansiktet och den lena, lena huden. Åh så mysigt det är!  

• Älgen

IdaVi. Jag jobbar med stor kirurgi och det är nästan alltid så att tillfrisknandet går i vågor. Mår man bra ena dagen så går det tyngre dagen efter osv. Förstår att du oroar dig men ring och prata med sköterska om inte din mamma svarar så kan de ge lite mer svar. Jobbigt att se sin mamma sjuk dock. Kram.

• Älgen

Hej Gullet! vi har inte köpt syskonvagn utan bara ståbräda. Har en extra sittvagn så skulle vi behöva dra bägge får vi ta två vagnar. syskonvagn känns så klumpig tycker jag. men skulle å andra sidan gärna ha en buggaboo donkey bara för att de är så fina. 

• Älgen

Vad är bumperbaren? 

ANg. viktgränser så säger de nästan alltid att de håller upp till 15 kg för att det är det de testas till men håller för mera (vilket tillverkaren inte garanterar) gör de oftast som en försäljare sa till mig. Vi har en ståbräda som inte håller för vår sons 21 kg men står på den gör han. Hur länge? Inte vet jag...

Jag skulle inte köpa syskonvagn Gullet, hellre cykelvagn eller bära lillen i sele om maken måste släpa bägge. Vår sittvagn är godkänd för 22 kg och om man lägger den i liggläge ryms två barn så den kan ju vara ett alternativ när lillen blivit äldre.

• Älgen
    Gullet73 skrev 2012-02-28 11:26:24 följande:

älgen: Donkeyn är superfin. har dock inte sett den live än men vuisst blr man sugen. billig och bra också.....

Eller hur! På min gata i stan finns det gott om donkeys (och mänskliga åsnor också...). 
  • Älgen
    Galia skrev 2012-02-28 11:59:25 följande:
    asap: jag tänkte på "Vänner"-Joeys kedjerökande agent när jag hörde namnet  Både hon och Costanzas mamma känns ju som fina förebilder
    Det är väl ungefär såna förebilder lilla Estelle har?

Söta, söta pojkar du har Cissi!  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8