• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Systernorr, de gör planerat snitt en vecka före beräknat förlossningsdatum, även med syskon. Fast jag får det lite senare för det fanns inga tider. 

LadyW, visst är det  konstigt! Jag har bägge gångerna haft svårt att ta till mig av att vi väntar barn. Hoppas känslan infinner sig snart för det är mysigt att få vänta och längta! 

• Älgen

Barbabra, håller med Milla. Kolla om du kan få komma in till bm bara för att höra hjärtljuden. Jag har inte känt av mycket denna gång långt in i graviditeten (förutom illamåendet) så det behöver inte alls vara nåt fel. 

• Älgen

Gillar du också Ebbas blogg? Jättefin klänning och ser bekväm ut också men nog måste lillprinsen komma i februari? 

• Älgen

Pysslig, det är väl jättebra att nån tar tag i det och samlar in. Bättre att gå ihop och köpa nåt än att alla ska ge nåt litet. Dock såg jag på vårt dagis att trots att vi köpt tillsammans så var det nån som givit dem en extra present.

Såg kämpartråden och blev så, så lycklig! Hoppas på fler som får komma över hit snart!

Barbabra, så skönt att du känt liten. Vad sa familjen? 

Själv trodde jag det var dags för ett Jesusbarn i vår familj i natt. Hade jätteont på ett märkligt sätt men det gick så småningom över och inte har jag fött än så det ser dystert ut.  

• Älgen

Nä det är en bit kvar men jag och maken har fått för oss att denne krabat kommer tidigare. Bf är 18 jan. 

• Älgen

Om han inte är jättesjuk eller har mycket hög feber så skulle jag bara köra med Alvedon. Dumt att blanda om man inte måste eftersom han är så liten. Hur många dagar har han varit sjuk? Man bör ju kontakta läkare snabbare om det är spädisar.

Mrs Fisk, illamående? Välkommen i klubben! Förutom några veckor på sensommaren så har jag haft det hela tiden. Stress ökar illamåendet så försök att inte stressa, lättare sagt än gjort om du pluggar kanske. Postafen hjälper faktiskt lite och ger inte trötthet efter att du vänjt dig med dem. Bubbelvatten, syrliga frukter, filmjölk har hjälp mig. Du får prova dig fram, men suck vad jobbigt det är. 

Hormonstinn, förstår dig. Det är jobbigt när man har symtom från hela kroppen. Håll ut, det kan bli bättre senare i graviditeten. Försök att få så mycket avlastning som möjligt, inse att du inte kan göra samma saker som tidigare (roa A, fixa hemma etc.).  Ta det lugnt! då tror jag att det blir bättre. 

• Älgen

Om han haft det flera dagar skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen. Egentligen ska ju Alvedon räcka i sex timmar (gör inte alltid det) så kortare intervall är ju inte ok i lång tid. Jag är dålig på barn och speciellt spädisar, så fråga gärna ett proffs om det är ok med Alvedon så tätt (beroende på hur länge han varit sjuk förstås). 

• Älgen

Funderar på att köpa en sån där madrass man kan ha babyn på i  ens egen säng. Förstår ni vad jag menar? Vad heter det? Nån som haft och kan rekommendera? Eller avråda?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8