• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela, grattis, eller vad man nu säger? En fråga dock, hur gör man för att få barnen att sluta amma frivilligt? N hade nog kunnat amma läääänge om jag inte satt punkt för det.

• Älgen

N Hade nog inte valt att sluta amma om inte jag halvt tvingat honom för att jag sov så dåligt. Och även då tyckte jag det var svårt eftersom det är så mysigt. Då var han 13 månader så det var ju inte supertidigt ändå. I min släkt har inga barn gett upp amningen frivilligt så därför kan jag inte riktigt föreställa mig det.

• Älgen

Barbabra, förstår att du saknar redan. Jag tycker det är jobbigt att vara från liten.

• Älgen

Pysslig, som liten igår kväll. somnade fint men vaknade efter flera timmar. jag försökte få honom tillbaka i sängen men han hoppade upp i soffan till pappa som satt med chips och jordnötter, började mumsa och ville ju inte alls sova...

• Älgen

Jag har tänkt jättemycket på infektioner och graviditet. För några veckor sedan hade jag hög feber men inga andra symptom vilket var jätteoroligt tycker jag. Dock hittade de ingen orsak till feber trots prover. Är det bara jag som är nojjig?

• Älgen

Mrs Fisk, var jättenoggrann med att tvätta både dina och D's händer efter sandlådan och övrig kontakt med katter.

• Älgen

Hormonstinn, skönt att du kunde jobba lite.

Mrs Fisk, är det en kommunal sandlåda? Vi har en sandlåda på vår gård och där är det nät över så katterna går inte dit. Så skönt att slippa dem där. Ändå tvättar vi ändå alltid händerna när vi kommit in för säkerhets skull.   

• Älgen
    Pysslig skrev 2011-11-08 12:05:57 följande:

Oj vad många sjuklingar, krya på sig allesammans!

Fiji, vi hällde ut kaffesumpen i rabatterna och blev av med pinkande katter!

Lady W, då vår vi se om det blir en tjej!

Vi hade mysmiddag igår...
    Halvvägs in i matlagningen saknas viktig ingrediens, jag gasar till affären.
    Maken ska peppra på slutet av matlagningen, pepparkvarnen går sönder och pepparkorn far ner i grytan och över hela golvet. Dammsugaren fram och maken fiskarpepparkorn ur maten.
    L häller ut sitt vattenglas.
    När jag tagit första tuggan vägrar E att vänta en sekund längre på sin mat och hon ammar inte bra vid matbordet så jag får lämna köket och sätta mig i fotäljen och amma.
    Vad händer när mamma går, jo L följer efter!
    Så maken åt mat själv, jag åt den kall och L vägrade äta över huvud taget... Obestämd

Vilken mysmiddag!
  • Älgen

Skratta på du, men gör det i smyg... När jag är utvilad så kan jag knappt hålla mig för skratt när N får sina utbrott och bara springer runt, runt.

• Älgen

Norrlandssyster, så glad för er!

Zenobia, hon ser ut som en muslimsk tjej, men det är väl inte kalsonger de har på huvudet kanske?   

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8