• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vecka 34 idag! Tänk att jag kommit dit! Hurra! Mår skit just nu, förkyld, illamående, trött, sammandragningar, foglossning, men när jag tänker efter, vecka 34, skit samma lite krämpor!

• Älgen

Man har sd mycket tidigare med andra barnet. Om du känner dig orolig kan man dock ta urinprov för att utesluta urinvägsinfektion vilket också kan ge sd. Jag fick mycket sd av urinvägsinfektion i ungefär samma vecka som du är i nu. Mycket obehagligt tyckte jag. Men efter en kur med antibiotika så lugnade det ner sig.

• Älgen

Fisken, tag med ett morgonurinprov när du går till bm. Då kan hon skicka iväg det med det samma.

• Älgen

Norrland, fy så trist! Och f-n så jobbigt. Hoppas ni hittar kvittot och kan stämma dem rejält. Förstår dig som vill bo i lägenhet såna gånger. Men hus har ju sin charm också.

Cissi, kan det vara lite så att G har fått mer hänga på eftersom han är lillebror medans A har fått styra mer?    

• Älgen

Jag kände också av babyn mycket senare denna gång än vid första graviditeten.

• Älgen

På mig syntes magen MYCKET tidigare andra gången. Går inte att dölja och nu för tiden tror folk att det är två i magen.

Zenobia, jag tycker att du ska fundera på att gå och prata med kurator ändå (om du orkar). Jag hade en kaotisk första förlossning och mådde inte alls bra efter den (men fattade det inte då). Nu när det är på gång igen har allt kommit upp igen och all oro och rädsla ligger och kryper i mig. Tack och lov har jag fått komma till Auroramottagningen som tar hand om rädsla kring förlossnignen och har fått jättebra hjälp där. De (barnmorska, läkare och kurator) har även bett om ursäkt för att ingen tog hand om mig psykiskt efter förra förlossningen. Så nu känner jag mig mycket tryggare och lugnare. Och även om man inte tänkt sig få fler barn så tror jag att såna skräckupplevelser kan återkomma senare i livet om något annat inträffar så det är nog bra att bearbeta när det är färskt.
    MEN jag förstår om du inte orkar med två små barn.  

• Älgen
    Syster Norr skrev 2011-12-05 21:45:37 följande:
    Här är det också väldigt fuktigt i garderoben, speciellt sätter sig fuktangreppet på byxlinningen och i bystnivå.

Du får väl skylla på allt regnvatten som läckt in genom taket!
  • Älgen

Idag var jag på förlossningen för att kolla lillen. Han har inte rört sig som han brukar under helgen utan jag har bara fått några tröttta buffar med långa mellanrum. Vanligtvis kör han kickboxning därinne. Så skönt att få komma in och kolla att allt såg bra ut. Puh! Fick dessutom mycket trevligt fikasällskap när jag stötte på en 30+ !  

• Älgen

Åh låter bra Fiji! Jag ska se till att "boka" min bil nån dag och susa ut!

Idag ska jag dock julpynta, har inte ens fått upp advenstljustaken eller stjärnorna ännu (jag som brukar hänga dem tidigt) men tomtarna får nog vänta lite till.

Undrar om de öppnat BB i Skärholmen? När jag var där så såg jag flera babysar som precis kommit ut, fattar inte hur man vågar/orkar åka till ett köpcentrum då.     

• Älgen

Klart man måste handla med nyfödda men inte behöver man dra benen efter sig i ett shoppingcenter när de varnar för RS. barnen var inte nedpackade och hade stressade mammor som bara ville därifrån. De låg på mammans arm medans föräldrarna strosade omkring. Men visst, jag är nojjig när det gäller sjukor och om andra vill ta risken borde jag inte bry mig. Att man är ute mer under sommaren kan jag förstå men mitt i vintern när det går både RS och vinterkräk, samt att man ska hålla på och svettas med en massa kläder, nej, jag skulle inte orka. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8