• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag skulle inte orka resan med en tremånaders baby. Jag tycker precis man har landat i allt det nya tillsammans med babyn och familjen då och skulle inte vilja resa bort. Sen om man inte ammar så är det ju viss risk för diverse sjukdomar som man inte kan vaccinera emot när de är så små. Plus att de inte tål värme.
    Men det är jag, en nojjig hönsmamma.  

• Älgen

Ta Postafen morgon och kväll i en vecka. Du kommer vara jätte, jätte trött men om du kör på varje dag så går tröttheten över sen.

• Älgen

Vi5, min kompis make har fått depression efter varje barns födelse. Han tycker det är jättejättejobbigt fram tills att barnen börjar bli något år. Min man är nog lite likadan. Kanske även din man?

• Älgen

Jag var också på tidigt ultraljud privat. Det fanns någon vid Skanstull som jag gick till. Lite för puschig personal för min smak men ultraljud kunde de och jag ville bara se lillens hjärta vilket jag tack och lov fick. 600 kr var ett lågt pris för det lugnet. 

• Älgen

Snow, tänker bara att om det hela tiden krockar med stängning så kanske alternativet att ta medicin känns bättre än att vänta tills i höst. Dock är jag nog partisk eftersom båda mina är stimulerade FET. jag tog ingen medicin efter tillbakasättning med lillen då tog jag sprutor innnan stimulering. Med storen så tog jag dock tabletter och då fick jag äta efteråt också. 

• Älgen

För övrigt var jag säker på att storebror var en pojke därför att tabletterna var ljusblå... Tänker inte riktigt rationellt jämt! 

• Älgen

Om han äter med storebror då? Eller är han för liten för att se upp till honom?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8