• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

kurragömma är superbra lek. Alla åldrar kan vara med dessutom. Mina syskonbarn brukar dra igång det när de är här, funkar ute som inne. Dock lite trist att leta sitt barn i samma hörn i en halvtimme.

Idag har jag dock fått leka med Duplo. Superbra det också förutom att så fort jag sätter igång och bygga på sonens begäran så inser ju han att han kan bättre, tar mina klossar och fortsätter byggandet. Jag börjar på ny sak på hans begäran och så vips är det också i hans händer. Vill inte vara grinig men ska jag vara med och bygga så vill jag faktiskt få bygga också. men ett superbra sätt att halvsova på är det ju!

• Älgen

Hormonstinn, säg till er lillebror att man faktiskt inte får tränga sig i kön!  
    Skämt å sido, skönt att du åkte in och bra att de håller er kvar. Även om lillebror är hyfsat stor nu så är det ju bättre för varje dag han är kvar i magen.

Vi ska köpa isofix-stolen!  

• Älgen

Hormon, säg till personalen om att A varit magsjuk så de kan kolla dig med och evt. lägga dig på enkelrum för att inte smitta andra. Om nån på en avd har vinterkräksjuka måste hela avd isoleras och stängas så det är superviktigt att få veta tidigt. Hoppas att du och lillen mår bättre nu. Stor kram.

• Älgen

Själv har jag numera gått in i vecka 40! Helt otroligt lycklig är jag, tänk kanske har jag två skatter hemma innan veckan är slut!

• Älgen
    Pysslig skrev 2012-01-13 20:25:46 följande:
     Mer pommes till mammas lår....

Annars måste jag faktiskt säga att jag är glad att Herr Pysslig kan göra fel för du verkar ha fått tag på ett mycket bra exemplar av det manliga könet annars!

Lena, skit att din mamma inte stöttar dig. Visst kan man påpeka att det kommer bli tungt men det har ju du insett själv, varför inte istället säga det positiva och framför allt, erbjuda lite hjälp? Kommer vi vara så lata när vi får barnbarn? 

Moppen, fy vad arg jag blivit om min man irriterat sig på att jag kräktes så att han vaknade.

Cissi, hurra för stora G!  
  • Älgen

Eller så ringer du in till avd. du låg på Hormonstinn. Man ska nog inte gå hemma och spekulera själv när det gäller lillebror. De känner ju dig och kan ge dig råd, kanske behöver du inte åka in akut men kanske är det dumt att vänta tills på torsdag? Ring och fråga skulle jag göra i alla fall. 

• Älgen

Mitt huvud la av för länge sen... Undrar när det kommer åter?
    Har själv haft ont nu ikväll, trodde det skulle dra igång men icke. Ingen panik nu för maken är ledig och då är livet lite lugnare här hemma med trotsas treåringen. Så jag väntar gärna nu och softar i soffan.

• Älgen

Sofia, så ledsen för er. Det tar så på psyket att gå igenom ett FET som det är men att dessutom då vänta på missfall och sen vänta på att kroppen kommer igång igen är skit. När det hände mig bad jag om remiss till sjukhuset (Danderyd) för att sätta igång kroppen rejält på en gång så man slipper vänta på blödningen. jag fick komma dit inom en vecka vilket var skönt för då var vi ett moment närmare nästa behandling. För sen har man ju denna sommar-julstängning som hänger över en som en våt filt. 

• Älgen

Sätt henne i ett bad med olja i en stund och låt henne leka där. Ibland är det nåt smuts eller annat som skaver och då är brukar det funka. Annars? vet inte.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8