• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

borde förses med varningstext!

• Älgen

Och jag måste vara urcellen Ellen eftersom jag inte alls minns det...

När jag var gravid denna gång hade jag en del huvudvärk. Var jättetörstig hela tiden också, kanske hängde det ihop att jag inte drack nog. Prova det kanske Sarakkha?

Finns massor jag vill kommentera men livet är lite upp och ner här. Tack och lov är maken hemma och vi har det så mysigt. Lillen är så söt och sover och äter som Skalman. Minns dock skrikkvällar som kom senare med n så jag försöker njuta extra av denna fas. Storebror är så stolt! Byta blöja, bada, roa, allt hjälper han till med. Sen märker man att han saknar mig och jag försöker vara med honom mycket, med och utan lillebror. Men sur på lillebror blir han inte (hittills) det är vi som får ta stöten.  

• Älgen

Jag har talat med dagis om när n ska börja snart igen. De säger att han får gå sex timmar om dagen varje dag eller längre dagar men enbart fyra dagar per vecka. Då får vi välja vilken dag han ska vara ledig. Hur har ni andra gjort, vad är mest praktiskt? Några idéer? 
    Själv är jag mest inne på fyra dagar i veckan så slipper man tidspressen de dagar han är där. Troligtvis kommer han ju inte gå långa dagar men om man blir lite sen är det ingen panik.  

• Älgen

Gillar n's dagis mer och mer inser jag nu när jag ser vilka tider ni andra har till storasyskonen! Tre timmar per dag känns ju helt värdelöst, bara en massa krångel. 
    Vi kommer ta fyra dagar i veckan som så många av föreslog. Skönt att slippa stressa om man är iväg på nåt och jag kommer i alla fall nog inte vilja att n går där hela veckor när jag och lillen ändå är hemma.

• Älgen

Märkligt och trist Chiqita. Hoppas det inte blir ännu värre!

Syster Norr, jag tycker du ska sjukskrivas. Även om du bara sitter på jobbet så är det jobbigare att vara på jobbet än hemma. Och även om besvären nog försvinner när babyn kommit så blir inte livet lättare (om än roligare) så det är bra om du inte är helt slutkörd redan innan förlossningen!

• Älgen

Asap, är också för stor för dina toppar annars hade det varit toppen! Har ju fått en kasse amningströjor av Ela och är så nöjd över att utökat min amningsgarderob. 

Grattis Sarakka till RUL och liten prins!

• Älgen

Barbabok, vad kul att höra! Jag tror verkligen att man måste umgås för att odla kärleken.

• Älgen

Tittar på gamla avsnitt av Drömmen om ett barn som gick i höstas, gråter så jag nästan flyter ner från soffan. Tänk vilken otrolig lycka ett barn är och vilken ofantlig tur vi har haft. Ligger vissa nätter klämd mellan mina två prinsar i sängen, så varmt och trångt men så mysigt. Jag vet att jag tjatat om det förut men fatta att dessa varma små pojkar legat i frysen flera månader! Helt otroligt! 

• Älgen

Asap, visst är det så. Alla barn är stor lycka för föräldrarna, tänk att det var just dessa små vi fick, vilket underverk! 
    Det var treans program jag såg igår men har följt bägge. Har de bloggar? Kan du ge mig länkarna?  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8