• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Och jag är på god väg att gå upp mina kilon också, ökar mer i vikt än lillen! Och han ökar... Kinderna är som bullar och vecken börjar infinna sig. 

• Älgen
    Pysslig skrev 2012-03-12 22:41:09 följande:
    Älgen, L drog fram vågen i morse och när hon var klar tittade hon på mig -Nu din tur mamma! Yeah right om jag ville ha stå upp frilla så kan jag tuppera och spraya! Skrattande
  • Älgen

Losec är undermedel! Man kan ta dubbel dos varje dag, dvs 40 mg utan problem, åtminstone de sista tre månaderna av graviditeten. Jag fick det utskrivet av läkaren och han sa att ta 1-2 per dag när du behöver. Apoteket kollade med mig att läkaren verkligen visste att jag var gravid eftersom synonympreparaten inte är godkända för gravida men det är ju samma ämne så det är inte farligt, och det funkar!

Hugo är ju jättefint! Och det är Hedvig med. Och Elsa. Men som sagt, tur att man tycker olika, vore inte så varierat annars.

Stackars alla sjuka barn och vuxna!

asap skrev 2012-03-13 09:33:36 följande:
     och Ida hade fått samma namn som jag.

NÄR HAR ASAP NAMNSDAG? 
  • Älgen

Mysigt med uteplats! 
    Hoppas din bror förstått allvaret nu.

Är det fel att komma till dagis lite sent och med kaksmulor på jackan? Drömmer  

• Älgen
    cilla67 skrev 2012-03-19 13:53:12 följande:
    Galia, läskig dröm... Kasperina, skönt! (Ska du satsa på en trea sen, Baltasar?!) 

• Älgen
    asap skrev 2012-03-20 10:19:55 följande:
    Avdelningen skumma drömmar:
    Jag drömde att jag skulle på bal. Vid insläppet stod det en typ och moffade chokladbollar så chokladsmeten yrde och jag blev sur och rädd att mina vackra balkläder skulle bli smutsiga så jag flydde till toan. Väl där var alla båsdörrar låsta fast jag bara såg fötter i ett enda bås. Men där fanns både ett par herrfötter och ett par damfötter (say no more ), efter ett tag kom damen och herren ut och det visade sig vara prinsessan Kate och prins what'shisname från England. Hans skor var borttappade så jag lånade ut min svågers skor, som jag visst hade tagit med mig till balen av någon anledning. Svågern var iaf inte med. Prinsen blev nöjd, och svågern också när han sedan såg sina skor på prinsens fötter på bild i skvallerblaskorna.

Var fick jag det här ifrån?
    Jag vill gärna höra en tolkning på den drömmen!

• Älgen

Kasperina, kram! skit vad jobbigt, även om det kan blöda utan att det är farligt så är det ju jättepåfrestande.

det är väl vår gamla favoritläkare du talar om, CA i Gamla stan? han är kvar, tog hand om mig under graviditeten. lita på det han sagt!

• Älgen
    Galia skrev 2012-03-20 15:44:00 följande:
    Älgen: Tack! Hoppas att livet som tvåbarnsmamma är fortsatt bra
    det är underbart! så gosigt att få ha två barn!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8