• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag är här! Och med en sparkade baby i magen! Förlåt om jag oroat er och tack för att ni oroat er för mig! Jag var hos bm imorse och fick höra hjärtat slå, så underbart skönt! Sen har han sparkat lite på kvällen så nu känns det bättre. Bm var inte ett dugg orolig men grejjen är att han har levt om som bara den i magen förut och så nu i helgen ingentind, klart man blir orolig. Och inte reagerade han på saft och is heller. Men om det sker igen så blir det ficklampa på magen, Rollo och massor av iskall cola!

Allt såg bra ut i övrigt och bm ska skriva remiss till Auroramottagningen så jag ska få prata igenom förra förlossningen och denna. Det var skönt, jag började storgråta när vi pratade om det. och sen grät jag ännu mer när hjärtat pickade. Vadå hormonell?

• Älgen

Sen borde jag rapporterat tidigare men har jobbat kväll med MASSOR att göra.

Lena, fy vad hemskt. Hoppas det går bra för honom.

Hormonstinn, vi berättade sent för n. Eftersom vi berättade sent för alla utanför familjen. Förutom mitt jobb som visste det väldans tidigt pga illamåendet. Kändes sisådär att berätta för jobbarkompisarna först men vad gör man när man inte kan gå in till patienterna för då kräks man på dem?
    Nu har vi dock pratat om det mycket och även beställt en del böcker efter era rekommendationer. De har inte kommit än dock.
    Vi kollade att det var en pojke för vi tänkte att det var lättare att prata om med storebror (men även för att mamman ville veta...).

• Älgen

Lycklig, jag fick Losec i slutet av graviditeten för att jag mådde dåligt. de sa attd et var helt ok.
    Jag tycker att du ska ta med din man till bm och sen lägga dig ner och gråta tills de tar hand om dig. Om man är så orolig så skall man inte behöva gå coh vänta. Det är inte ok.
    När jag väntade n så gick jag ju på kontroller för havandeskapspenning. n och jag mådde bra men till slut sa läkaren att vi nu sätter vi igång dig för du mår inte psykiskt bra av att vänta. Och hon hade rätt, dock hann de inte med det för n valde att komma av sig själv som den väluppfostrade sonen han är...

• Älgen
    Ela skrev 2011-09-06 06:52:47 följande:
    Eva - Ha! Sälja? Jag är realist och kör på bortskänkes mot avhämtning istället. Fast inatt sov de ok så då behåller jag. Vilken kämpe du är med amningen! Det ÄR vanligt att det krånglar.

Taget! Jag är sjuk men skickar maken ikväll, får jag ett, två eller tre barn?
  • Älgen

Grattis Fiji! vad roligt med en liten prins till!

Och Lycklig, hoppas jag får säga grattis till er också snart. 

• Älgen

Alla kan ju anmäla till soc. Är det inte Pyttis som vet mer om sånt? Jag tror att man bara ringer upp dem och säger sitt ärende. Jag tror att jag skulle anmäla i detta fall som du beskriver. Att lämna en 5-åring hemma ensam med en 12-13-åring kan vara ok om det är ett moget storasyskon som har koll. I det fall som du beskriver så verkar det ju inte vara så samt att barnet inte heller verkar må bra och då kommer ju situationen i ett annat läge.

• Älgen

Åh vad mysigt Fiji, märkligt och konstigt säkert också men så mysigt!

• Älgen

Du berättar väl vad han ska heta när ni bestämt er, här eller på fejjan.

• Älgen

Lycklig, grattis! Hoppas ni alla mår bra nu även om jag förstår att det är jobbigt med lågt Hb.

Fio, undrar också, vad sa soc? Hur är killen på dagis? Förskolepersonal har skyldighet att anmäla evt. misshandel men det är ju inte alltid det görs.

Det där med konceptionstiden tycker jag är så föråldrat. Maken, dåvarande sambon fick skriva under papper på att han varit med vid "tillverkningen" men egentligen så hade han ju inte det. När spermie mötte ägg var vi inte med och det skedde cirka tio månader innan n väl föddes... Med babyn i magen så kommer han födas nästan ett år efter han "blev" till...  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8