• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hormonstinn stackare, usch för illamående. är du sjukskriven? Annars tycker jag det är steg ett, mycket trevligare att kräkas hemma.
    Som jag förstår så innehåller inte Phergan koffein? Eller har jag fel? Lergigan comp innehåller koffein för att motverka tröttheten. Kan ju vara nåt om du tål koffein.
    Jag hoppas att det blir bättre snart!

• Älgen
    Älgen skrev 2011-08-24 00:09:25 följande:
    Hormonstinn stackare, usch för illamående. är du sjukskriven? Annars tycker jag det är steg ett, mycket trevligare att kräkas hemma.
    Som jag förstår så innehåller inte Phergan koffein? Eller har jag fel? Lergigan comp innehåller koffein för att motverka tröttheten. Kan ju vara nåt om du tål koffein.
    Jag hoppas att det blir bättre snart!
    Phenergan skulle det stå.
  • Älgen

Fy för sjuka barn! Hoppas I blir bättre snart.

Grattis Knase! Hoppas allt gick bra.

Ela, kämpa på!

• Älgen

Grattis Knase!

FIji, imorgon är det dags för dig! Och då kan ju Lycklig hänga på också!

• Älgen

Jag hoppas på idag för Fiji och Lycklig!

Hormonstinn, restless legs kan kureras med kinin som finns i tonic water om jag inte minns fel. Kruxet är att man inte bör dricka det när man är gravid...

Knase, kul med kär storasyster men hoppas de blir friska snart. Inte kul med snuva kring nyföding.

Jag är i vecka 20 nu och har de sista två dagarna inte alls känt av babyn. Nåt tips på att få igång honom lite? Blir lite nojjig när han inte sparkar, han brukar vara en livlig krabat. Ska prova med isvatten men andra tips mottages tacksamt!

• Älgen

Tack Fiji! Nu dricker jag apelsinsaft med isbitar i och hoppas få känna massa kickar ikväll. Usch, jag försöker inte hetsa upp mig men attans vad rädd jag blir för minsta lilla. Du har ju dock rätt, han har ju fortfarande massor av plats att snurra så jag kanske inte känner det jämt.

Jag kommer inte ihåg varför man inte bör dricka kinin men jag har för mig att det var så. Dock skulle jag (faktiskt, trots att jag är världens mest nojjiga) inte oroa mig om jag druckit lite (om det inte var gin i också ).

• Älgen

Ela, börjar T och R på dagis på måndag? Hur länge blir du hemma med E?

• Älgen

Japp halvvägs, helt otroligt! Men lillen har inte gått igång på saften, betyder det att jag måste äta ännu mer sött? Jo, en liten kille är det, en lillebror! Vill ju inte behöva byta ut vagnen liksom...

Ela, det var det jag funderade på, om man hann se dig innan. Har inte koll på schemat men återkommer. Om du har tid och ork det vill säga. ANnars så blir det förhoppningsvis en AW  lite senare under hösten och då får du ju komma för då jobabr ju du (alltså officiellt, jag vet att mammaledigt absolut INTE är ledigt, speciellt inte med tre barn).
    Hoppas på god bättring för E!

Sparkcykel wow! N har en men fattar inte hur man gör.

• Älgen

Ela, jag är ledig nu på torsdag och nästa tisdag. Fundera och så ser vi hur orken och tiden är när dagen närmar sig. Jag vet att n's första dagisvecka var han rätt påfrestande på kvällarna...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8