• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Och nu tror jag precis att Fio har kommit på ett bra killnamn! För era förslag... Men jag kan titta igenom dem för vi kollade ikväll vad som finns i magen och det är en lillebror. Hade inte tänkt kolla men sen kom vi på att kanske är det lättare för N att förstå om man kan prata om lillebror istället för syskon.

Grattis Eva! Vad mysigt med baby!

• Älgen

Lovar Ela! Hade ju tänkt men nu avstår jag...

Har redan mitt favoritnamn men maken är inte med på tåget så jag ska föreslå era namnförslag så kanske mitt låter helt ok?!

• Älgen

Hormonstinn, oj vad oroligt med din syster. Hoppas hon har koll på läget själv. Borde hon ändå inte få hjälp, tror det är svårt att själv klara upp livet om man är så dålig däran att man försökt ta livet av sig.
    Stor kram till dig (och hela familjen). Min pappa tog livet av sig när jag var liten och det har satt djupa spår i mig och kommer alltid hänga som en skugga trots bearbetning av det i vuxen ålder.

Fiji, har du talat med förlossningen? När jag började få mensvärk innan förlossningen tyckte de att jag skulle åka in och kolla mig. Vart är det tänkt att du ska föda?

Lycklig, krya på dig!

• Älgen

Min son kom till världen via katastrofsnitt och där var det NU som gällde. När de väl bestämt sig för snitt så var alla läkare ute ur rummet på en sekund. Barnmorskan och undersköterskan slet bort CTG uppkopplingen på mig och sen sprang de med mig på britsen ut ur rummet, ner i korridoren och in i opsalen. Där var all personal redan på plats (hur f-n hann de dit?) och jag lyftes över på op.britsen, samtidigt som de tvättade magen, så frågade narkosläkaren snabbt om jag var allergisk mot nåt och om jag var sövd tidigare och sen sov jag. PANG. När jag vaknade var jag rädd, så himla skiträdd som jag aldrig varit tidigare, "hur hade det gått?". Börjar gråta än i dag när jag tänker på det. Mötte maken och fick som hastigast se sonen i korridoren till uppvakningsavdelningen. Maken sa att han mådde bra och att det var en son men jag frågade hela tiden på uppvaket om han mådde bra. Usch. MEN det gick bra och lillen mådde ju prima när han väl kom ut vilket ju är det absolut viktigaste. Jag fick komma på återbesök till läkaren för att gå igenom förlossningen vilket var skönt men rädslan kommer nog alltid att hänga kvar. Inte över att bli snittad men känslan då jag vaknade.

• Älgen

Ni har troligtvis pratat om syskonböcker tidigare men om någon orkar ge lite bra förslag vore jag tacksam!

• Älgen
    Hormonstinn, tack för förklaringen kring translokation. Hoppas det går bra med MKP.

Assar, jag var runt året då min pappa dog så jag minns inget av honom. Tyvärr var det ju (och fortfarande är?) lite skamligt med självmord så min pappas familj har aldrig velat prata om honom och förnekar att det var självmord, påstår att det var en olyckshändelse vilket det inte var. Det är nog det som varit jobbigaste faktiskt, att man aldrig fick prata om det (förutom med mamma). Jag hoppas och tror att vården är bättre idag så att man inte lämnar folk vind för våg när ett självmord begåtts.

Tack för alla boktips! Vi ska beställa lite böcker så kanske det blir lite lättare för N att förstå.

Angående min förlossning så är jag ändå nöjd med den eftersom allt slutade lyckligt. Dock är jag lite rädd för kommande förlossning och helst skulle jag vilja bli snittad så jag slipper rädslan för att nåt ska gå galet. Är inte (än) så rädd för förlossningsmärtan.

Fiji, har du ringt förlossningen? Jag tycker du ska prata med dem om du har mensvärk hela tiden. Jag ficvk komma in på koll när det började så för mig. Jag var supernöjd med Danderyd och har hört flera som var det.
  • Älgen

Grattis Puchahontas!

Fiji, väntar du inte in mig? Vi brukar ju föda ihop!

Danderyd har hotell-BB som var fint tyckte jag (bodde inte där själv men syrran var där). Men även vanliga BB, där vi låg är fint. Nyrenoverat och stora rum.  De flesta får familjerum så maken kan stanna kvar.

• Älgen

Vad kul för O att få träffa lillasyster! Och fint namn fick hon med, även om jag tycker Gullan var fint också

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8