• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Spännande att höra om era förlossningar, känns avlägset att jag skulle få gå igenom det igen men förhoppningsvis blir det ju så.

Jag tycker inte man ska känna att det finns nåt rätt eller fel när det gäller förlossningen. För min del hade de kunnat dra sonen ur örat bara han (och jag) mådde bra efteråt. Det blev ju katastrofsnitt för vår del men alla mådde bra efteråt (även om jag var ordentligt rädd jättelänge efteråt). Senare har jag fått kommentarer om att jag inte fött barn på riktigt! Blä säger jag bara om sånt. Det är väl det samma hur barnet kommer ut bara det är friskt? Tycker det är så mycket prestige i det där med att föda vaginalt eller ej.

Jag har precis gått in i vecka 15. Ibörjan kände jag mycket men nu har jag bara vaga symtom. Brösten sjönk ihop för nån vecka sen och då var jag säker på att vi hade fått missfall. Nu har de blivit lite svullna igen men i övrigt känns inte mycket. Är det det som är spökveckor? Jag kräks förvisso fortfarande vilket ju är bra!

• Älgen

Inser när jag läser mitt inlägg att jag låter riktigt gravid,kräkas varje dag är nog inte normalt även om jag börjar tycka det numera.

• Älgen

FIJI skönt att höra. Har funderat på hur du har det. Skönt att du blivit sjukskriven, inte att du har sd och ont alltså. Jag hade mycket sd när jag väntade sonen precis innan jag fick gå på havandeskappenning. Det var för tungt på jobbet. Sen när jag var hemma så blev det mycket bättre,klok läkare. Förstår att det känns taskigt mot jobbet men som du själv säger mycket dåligt planerat av chefen. Jag fick sura miner av min chef nu när jag blev sjukskriven med illamående och kände mig jättedum, men alla jobbarkompisar backade upp mig och menade att jag och babyn var viktigast. Hos oss var sommarplaneringen också skitdålig och jag vet att mina kollegor fått slita. Men ändå tyckte alla att det var bra att jag blivit sjukskriven, ha INTE dåligt samvete. Du behöver energin inför förlossningen och livet som tvåbarnsmamma.

• Älgen

Grattis Moppen! Hoppas illamåendet går över snart. Mådde du illa vid första graviditeten?

Jag tar Postafen och småkräks. Är nu i vecka 16 och har idag fått sett det lilla livet. Så vackert, eller som doktorn sa "perfekt", det var inte jag som sa...
    Kräks fortfarande men inte alls lika ofta. Är så skönt att ha semester och få ta det lugnt. Får se hur det går när jag börjar jobba igen. Både min mamma och systrar har varit illamående under graviditeterna, i princip hela tiden så jag har att brås på. Eftersom man vet vad det är och jag är så glad för att det är så Gravid så känns det helt ok. Det är ju som du säger Assar, för en god sak som jag kämpat för bra länge nu.
    Och illamåendet gör att jag faktiskt kan begripa att detta är sant för andra symtom har jag inte, förutom lite rund mage men det har jag alltid haft...

• Älgen

Äh det är ingen fara nu när jag är ledig, när jag jobbade var det hemskt. Postafen blir man trött av i början men om man härdar ut en vecka så är det inte så tröttande. Jag vill inte ta Lergigan pga koffeinet.

• Älgen

Vi gjorde FVP idag. Är ju så gammal numera att jag nästan inte längre platsar i denna tråd... så vi ville kolla. Tuffare virke, nja det vet jag inte, bara så otroligt tacksam (med risk som att låta som Pollyanna) för denna graviditet. Sen har jag gnällt en del här hemma hos maken utan någon nämnvärd respons dock, fick häromdagen svaret "du kan väl ta dig lite samman"... Men det är ju helt klart lättare att vara hemma än på jobbet. Jobbar ju inom sjukvården och alla lukter och kroppsvätskor man kommer i kontakt med funkar INTE med illamåendet så jag bävar lite för att återgå till jobbet. Här hemma kan jag vila och äta när jag vill vilket gör att jag numera bara kräks en gång per dag ungefär men på jobbet, usch.
    Bästa med att komma hem från semestern är att jag nu har tillgång till vår toalett, underbart med inga konstiga dofter och ren toastol att kräkas i

Och underbart med datorn! Men nu ska jag inte spamma er med inlägg.

Eva du får gnälla, hoppas det är bättre nu dock.

Fio, skönt med sista jobbdag.

• Älgen

Eva, fy för bm! Jag hade inte förberett mig mycket för fl men jag hade pratat igenom med maken vad som var viktigt för mig och att de sakerna måste han hålla koll på. Kändes tryggt att veta att han visste vad jag tyckte och förde min talan. Fl-brev är bra också men viktigaste är, tror jag, att maken är ens talesman. Lycka till!

Fiji, krya på dig!

Ela, hoppas på sömn till er och barnen! Och mer förstående svärföräldrar?

Igår var vi ute och åt, totalt meningslöst eftersom allt kom upp när vi kom hem...

• Älgen
    Marge75 skrev 2011-07-31 20:51:18 följande:

*smyger in*
    Ela - om ni har sex om si så där två veckor så kan det bli barn ...

*Smyger ut igen*

• Älgen

Knase, läser gärna din blogg också om jag får.

Lycklig, om bm är lugn så skulle jag också försöka vara det men förstår att du är orolig. Dock skulle jag ändå packa och göra klart, och det absolut viktigaste tycker jag är kameran!

Pysslig, har fått en kod som vi kan knappa in på datorn och se om det är en flicka, pojke eller nåt annat Har dock inte bestämt om vi ska kolla innan eller ej.

Ela, önskar dig (och dina barn) sömn.

• Älgen

Jo det kan jag ju Knase, sorry det är jag som är vimsig! Ska läsa sen och kommentera om jag har några smarta råd
    Undrar också som Pyttis, funkar au pairen bra?

Sen undrar jag hur man kan se ut som man är i nionde månaden och ändå inte gått upp nåt i vikt? Är det hjärnan som runnit ner i magen? För mycket till tänkeverksamhet finns inte kvar i alla fall! Vimsig och disträ är bara förnamnet. Jag undrar hur det ska gå att vårda andra nu under hela hösten?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8