Ela skrev 2010-11-18 11:50:05 följande:
Men på tal om utseende måste jag dela med mig av min plan. Jag ska lägga undan en summa i månaden nu framöver dels för att helt förnya min garderob när jag känner att min kropp har landat igen (jag har ju mestadels levt i gravid- och amningskläder sedan våren 2007 så min garderob är inte direkt uppdaterad) - kanske ska jag t o m anlita en personal shopper, dels för att satsa på träningen ordentligt med en PT. Här ska helrenoveras! 
Ela, jag är halvvägs igenom den där planen, hade tom en personal shopper-tid inbokad men fick boka av pga sjukdom. Det är lite synd att jag tycker det är så trist att shoppa, jag har pengarna, tiden (typ) men inte intresset. Fast det kanske lossnade för nån vecka sen, jag drabbades av en konsumtionsinsikt: Min nya handväska gör mig faktiskt snyggare, gladare och självsäkrare. Att den var dyr och köpt på kreditkortet ett par dagar innan lönen kom förstärker bara känslan
I övrigt allt bra, förutom att jag var på akuten igår. Som patient. Satt på kontoret och kände mig omotiverat stressad, kollade pulsen och hade 104! Det gick inte över på en gång heller, så jag bestämde mig för att det mest ansvarsfulla faktiskt var att åka och kolla upp sig. De hittade inget annat än lite anemi (hb 115) och idag är jag rätt förkyld så det var säkert en kombination.
För en gångs skull friska killar, sjuk mamma (en mycket mindre arbetsam kombination...)
Kram på er, håller lite koll här, grattis Juni! Men inte tillräcklig koll för att inte missa en massa.
Ela, killnamn jag gillar men som var upptagna av kusiner till mig: Arvid, Alvar, Axel. Arvid var jag faktiskt lite inne på att ta ändå, trots kusinen men Viktor är ju också fint.