• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Fialialej
    MizzLizzy skrev 2010-05-14 22:55:56 följande:
     Såg att ni diskuterade KUB siffror och jag fick ju siffran 1:17 för trisomi 21 vilket ju inte var så bra. Jag fick därför göra MKP och där visade det ju sig att allt var bra. Men det var hemskt nervöst innan jag fick svaret. Det hjälpte liksom inte att BM sa till mig att "det var 16 vinstlotter och en nitlott". M a o tror jag inte att någon av er behöver oroa er över era siffror som ju var jättebra
    Tack för att du ger mig lite perspektiv på KUB-siffrorna. Ska genast sluta oroa mig! Hoppas att du mår bättre snart och att din man åtminstone kan få tillbaka sina 2-veckorsperioder. Får han någon lite längre semesterperiod i sommar så ni kan komma ifatt? Jag förstår att du gör ett hästjobb som tar hand om barnen själv så mycket!
  • Fialialej

juni: Tack för järninfo!

Pyttis: Menar du att man inte borde äta järn förrän depåerna är "slut" och det i och med det visar sig även på HB-värdet? Aprikoser är ju gott, i lagom mängd förstås...

juni m.fl: Jag har också bebislavin!! Svårt med framför allt byxor tycker jag. Mammabrallorna är lite stora än runt magen men de vanliga går absolut inte igen.

aigee: Och att de lyckades få till 3 barn med så kort mellanrum med tanke på att din pappa var borta så mycket.   Angående folsyran så är den väl vikitigast innan och i början av grav. Så det är säkert ingen fara att du slutar nu.

• Piggley Wink

Fia: Jag har ett par mammajeans från HM med mudd, de sitter superbra! Hittade dem i påsen...

Mår förresten kass idag, det har nog varit lite för mycket den sista tiden. Nu är det "bara" två veckor kvar, men i morse höll jag på att svimma av ansträngningen att gå uppför en trappa . Mår illa hela tiden, känns som blodsockret är jättelågt, men när jag försöker äta så mår jag bara mer illa. Godis brukar ju vara lösningen på såna problem, men det åker bara upp coh ner i halsen. Jag som alltid är värsta godisgrisen annars. Hur f*n ska detta gå?

• södermalm

Juni -shit två veckor. Rackarns vad tiden har gått fort. Å andra sidan har ju jag en nyfödd bebis som är 10 månader så tiden går väl väldans snabbt kanske

• Gladhannapanna

Fia: ja, det är det jag ahr läst, att man itne ska äta förrän det syns på HB:t, men det var innan de mätte järndepåerna...

• IdaVi

Milla: Tack, de flesta jag pratat med verkar jättenöjda med I ur och skur. Och med tanke på att vi väljer bort föräldratjänstgöringen så blir det inte så stor belastning heller. Bara styrelseuppdrag och lite fixardagar

juni: Vad jobbigt att du mår så dåligt . Har du kollat upp blodvärdet på sistone? Hoppas det blir bättre om du får lite tid att vila!

Ego: Tror foglossningen börjar sprida sig, för nu är jag så trött och har ont i ländryggen. I mitten, ganska långt ner. Vet inte om det är fogarna som spökar det också? Och blygdbenet känns helt misshandlat. Men det kanske blir bättre snart *tänker positivt*

Nu är snart rabarberpajen klar. Mums!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Minimalla

Lena: Ditt onda låter precis som mitt. Men faktiskt så har det vänt lite här igen så nu är det lite bättre. Kanske tack vare bältet? Jag har börjat simma på måndagar och det har väl varken gjort det bättre eller sämre, men det är ju otroligt skönt att kunna röra sig smidigt i vattnet (även om man känner sig som en koloss när man kliver upp ). Imorgon ska jag till sjukgymnasten och jag hoppas på ordinerad vattengympa.
    Hoppas det vänder för dig med!

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Gladhannapanna

Jobbigt med foglossning!

Jag hade mycket vid båda graviditeterna. Mina tips är att använda bälte så mkt som möjligt, inte simma med "bröstsimsbentag", inte sitta med benen i kors, inte ta stora långa steg, gå försiktigt i trappor, gärna som småbarn gör med båda fötterna på varje steg.

• Piggley Wink

Söder: Nejnejnej, inte två veckor till förlossning. närmaste målet i livet är S O M M A R L O V!

Mår lite bättre nu, blev bättre framåt lunch, men blir svimfärdig om jag anstränger mig

Trist med foglossningar, jag slapp det sist och hoppas verkligen klara mig undan denna gången med, min stackars rygg är ju så svag så jag är rätt säker på att jag kommer få ont i den när det blir tungt så jag tror det räcker för mig, behöver inte foglossningar också...

• IdaVi

Mini & Pyttis: Mm, har ett bälte som jag är dålig på att använda. Blir så kissnödig tycker jag. Men hellre det kanske än att ha ont?!

juni: Haha, jaaa lite till får du nog vänta på förlossningen tror jag allt Sommarlov låter wunderbaum!

Här kommer ett snuskinlägg. Frågade syrran om hon visste om man kunde bli svullen av foglossning. Jag är nämligen svullen på högra sidan av blygdbenet. Och då kallade syrran mig för bullfi..a först och sen snedfi..a. Sorry, men jag skrattar fortfarande åt det. Vi har nog lite sjuk humor i släkten!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8