• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Minimalla

juni: Vad skönt att ni fick så fina siffror! Så här skrev jag i bloggen efter KUB:
    "KUB avklarat med godkända siffror. Fick inget nedskrivet och minns inte riktigt vad hon sa. Trisomi 21 1:5000nånting tror jag och Trisomi 18 och 13 1:13000 nånting tror jag."

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • malinkat

Juni och Mini, härligt med lättande resultat och livliga bebisar!!

Mini, hoppas det löser sig utan komplikationer med njurbäckenet, och att du får höra lugnande berättelser från andra. 
    Jag minns faktiskt inte våra siffror på KUBet, bara att det såg väldans bra ut
    Elvira fortsätter att vara risig och ha risiga nätter - nu är det hosta och snor, och hon har varit superduper-grinig heeeeela dagen stackaren. Men eftersom det inte blev flygväder för Thorsten idag här ute på segelflyplatsen tog jag mig till ett shoppingcenter och köpte bikini, födelsedagspresent till Thorsten, sommarbyxor som är supersköna och lite annat smått och gott
  • Piggley Wink

mini: Då låter ju siffrorna superbra, det är så svårt när man itne har nåt att relatera till...

malin: grattis till bikiniköp! Det äringen lätt grej....

måste bara berätta, jag var ju på fest igår. Hade axelbandslösklänning, inte alls urringad(rak överkant), bara utan axelband. Under förrätten när jag konverserade med min bordskavaljer så hamnade blicken i varje mening minst en gång ganska långt nedanför mitt ansikte Jag blev bara så himla full i skratt , han hade inte en chans, bara fastnade där. Jag tänkte på det när jag läste om Lenas mage som svällt, här har tuttarna som ni vet exploderat. Vill inte ens tänka på vilken storlek som borde passa nu. I vanliga fall är det 70 DD/E, men nu vet jag inte rikigt hur många bokstäver det finns i BH-alfabetet

• Milla C
    malin: Stackars E - och stackars dig som inte heller får sova.
    Hur går det för Thorsten för den delen? Är det DM nu? Här är maken på E-tuna Open denna vecka. Gick bra igår (vann), men sämre idag (hamnade som många andra ute på en åker).
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Emsters mamma

Hej igen tjejer! Kom tillbaka från landet igår kväll efter två härliga veckor. Har inte hunnit läsa ikapp allt ni skrivit men ang KUB så låter ju siffrorna jättefina juni. Har för mig att jag hade nåt på 1:3000 med Emma och hon blev ju perfekt :).

Liten egouppdatering ialla fall-. Vi har firat ettårskalas på landet och E har verkligen utvecklats. Hon har lärt sig att: krypa ordentligt på knä (från ålning), dra sig upp mot ALLT själv, stå utan stöd korta stunder, vinka på kommando, leka härmlekar, peka och säga "dääär" och allmänt börjat prata mycket mer och mer nyanserat. Kanske inte undra på att hon samtidigt blivit EXTREMT mycket mer mammig (som ett plåster hela tiden), fått svårt att sova (vaknar ett par tre gånger varje natt och går upp vid 5 tiden) och strular med maten ungefär varannan dag. Bebisen i magen (som vi kallar Ida nu) har börjat ge sig till känna varje dag nu äntligen (moderkakan i framvägg så det tog ett tag). Så på det stora hela känner jag mig lite sliten men lycklig.

På den negativa sidan är att sambon känenr av jättemycket stress på jobbet och åkte till akuten inatt för att han hade ont i hjärat och kände stickningar och domningar i armen. EKG o blodprov såg iaf normalt ut men vi funderar nu på om han helt sonika ska säga upp sig så fårå vi hoppas det dyker upp ett nytt bättre jobb inom kort....

• Gladhannapanna

Mysigt med barns utveckling, både på insida och utsida! Men så läskigt med sambon!!! Förstår att han överväger att säga upp sig!

• Piggley Wink

Emster: Usch vad läskigt! VIsst låter det som ett sunt beslut att säga upp sig, men ändå ett svårt beslut att ta med ett barn och ett på väg . Han belv väl sjukskriven till att börja med iaf? Så ni får lite tid att fndera på beslutet?
    Hoppas han känner sig bättre idag och skönt att EKG och prover verkade bra.

• malinkat

Milla, DM börjar idag - det har varit träning innan. Meeen, som jag tror jag skrev till dig, ser han inte att han kommer att kvalificera sig med ett klubbflyg i standardklassen Det är träning för WM för hans del.

Juni, kan förstå att du fnissade lite Över DD/E måste det vara svårt att hitta bra BH:ar? Jag har 70D och tycker det ibland kan vara svårt (även om det blivit lättare nu när de inte är lika fylliga, hmm hmm..... inte lika snyggt utan BH dock )
    Emster - sunt tänkande att ta hälsan på allvar - jobbsitsen löser sig ska ni se! Ta hand om livet, det är skört!
    Här är nätterna fortfarande kassa, men hostan börjar avta redan Hoppas hoppas att det lagt sig lite med sömnen tills att jag kommer till Sverige, annars kommer jag vara helt färdig efter nästan en månad själv med dem!
  • asap

juni - Haha, stackars student som hamnade bredvid ett par sådana rattar! Han vaknade väl upp efter att ha haft näsan i böckerna ett tag, och insåg att det finns mer än plugg i världen...

Emster - Så bra av din sambo att ta stressen på allvar! Alltför många fortsätter att köra på och hoppas att det ska bli bättre av sig självt, men det blir det ju sällan. Hälsan är ju absolut viktigast, allt runtomkring som ekonomi och sådant löser sig på något sätt ändå, det måste det ju. Lycka till, hoppas han hittar ett bättre jobb snart.

• Minimalla

Juni: Om du vill ha något att relatera till så tror jag väl att de inte ens överväger att gå vidare med ytterligare prover så länge man får en riskbedömning som överstiger... eller understiger kanske man ska säga... 1:200.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8