• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

vet inte om lösningen är att hoppas på tvillingar precis.... (gahh) Men de kanske betämmer sig för att kolla trycket noga... vi får se!

Knase: vilken resa! MEn har ni inte nåra sköna vänner eller familj som assisterar med städet och flytten?? Det vore ju skönt!!

• aigee

juni: här börjar det så smått bli lite mindre illamående 11+5 idag... hoppas på att det snart är helt borta! Det är ju lite jobbigt!

lena: mage redan?? Här börjar jag fundera på om det alls är nåt där inne... Men har ändå börjat med mammabrallorna för jeansen är så osköna och sitter åt...

• aigee

Labilina: kul!! Välkommen hit och grattis!!

Har inte läst tilbaka så långt och är trött.... men glad. Grillpermiär idag!  imorgon ska jag ringa bm... hade ju högt tryck redan vid inskrivningen och har haft huvudvärk flera dagar... börjar bli nojjig. vore skönt om hon sa att allt var ok!

• aigee

rebmetpes: brorsans tjej går på reggio eliliadagis. De är jättenöjda både föräldrar och barn! De utgår från barnens frågor och ideer i mycket av det de gör. Har inte varit och hälsat på eftersom de bor två timmar bort men jag her enbart hört bra om sådana dagis.

Lena: tråkigt att du oroar dig... känner igen mig! Tur att tiden går hyfsat fort och att du får se ditt lilla gryn nästa vecka.

minimalla: låter härligt med det goa bemötandet. låter som precis vad du behövde.

Ego: det gick fint hos bm. bt hade gått ner från 160/95 till 145/85 Vilket är jätteskönt! äggvitan var den samma som innan. Dessutom är huvudvärken borta. Så Juni, du får inte låna något tryck idag....

• aigee

var det emsternmamma som undrade om dagiskö i annan kommun. Tor att det kan vara så att man måste ha adress i rätt kommun för att söka plats på¨dagis men det är nog bara att ringa till kommunens barn och ungdomskontor och fråga!

Tack för pepp om blt. Känns lite mer avslappnande när det var ok. värsta oron borta i alla fall.trist att man inte får se bebis förän i v 19 bara... det är långt till maj!! känns som om vad som helst hinner hända! Förhoppningsvis växer magen lit snart så att det känns/syns att man är gravid.... kanske är det tomt där inne?? 

• aigee

måste bara säga... jag är kung på fredagsdrinkar!!! Tjoho, äntligen fredag. Recepot på dagens drink: En näve frysta jordgubbar mixas med en ordentlig skvätt brämhults jordgubb/lime juice. (till mannen även en skvätt bacardi) töm i glas och fyll upp med herrljungas jordgubbslemonad! Wohoooo!!

• aigee

juni: nr1 kiviks åretsskörd äpplejuice med fruktkött blandas med icas kiwi/päronläsk. nån isbit sådär.
    nr2: kiviks åretsskörd fläder. blanda med antingen nån röd läsk eller fruktsoda... Gjorde ju massor med drinkar när jag var gravid sist.... får klura på fler allteftersom tiden går.... har gjort virginvariant till mig och nån skvätt vodka eller så till mannen.  Återkommer

• aigee

juni: en skvätt gredandine och apelsinjuice och passionsfruktjuice. vill man kan man hälla i lite fruktsoda!... det är bara att blanda som man vill!!

lena: håller tummar för imorgon och hoppas att ni passat på att njuta nu ikväll!!!

• aigee

lena: grattis här också

Ego: idag har N fått sitt första plåster. Hon trillade ner för sista delen av källartrappan och skrapade armbågen så att blodvite uppstod. Dessutom en bula i huvudet och ett blåmärke på knät.... stackars barn. och hjärtat i halsgropen på mamman... men det blev en bra eftermiddag ändå! glad tjej som hjälpte till med bomsterplanterningen!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8