• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

lena: urk urk.... hoppas 1177 säger något riktigt klokt! lite snuva fixar man ju och lite febern nån dag men inte i över en vecka!!! Du ska vara trött, konstigt vore det annars! Hoppas att ni snart är friska!!

• aigee

milla: fick också gåvan att softa med datorn i soffan medan han är med N i svampskogen! Hoppas att de hittar massor med "kantaellej" vore så gott!!!

• aigee

fia: sammandragningar känns bara av som att magen blir stenhård, som en vattenmelon, det spänner över hela magen. låter mer som om du känner av dina fogar! små steg, knäna ihop sova på sidan med uppdragna knän! mina bästa tips

mini: va fint ni gjort för att fira lilly. Ballong och nalle, och fika hemma. Måste vara oerhört svårt men samtidigt härligt med Lillys syskon! Kramar till er!

ego: kan inte vara inne, det är alldeles för varmt. sitter nu på altanen där det inte finns nån lampa och surfar... Vaddå gravi, jag?? Ikväll tog läggningen nästan 1,5 timmar. Blir arg på mig själv för att jag blir arg efter 20e nattnadet. Tur att min stabile lugne make kom hem och tog över!!  Nu sover min snoriga hostiga tjej gott. Förhoppningsvis hör hon inte klockan imorgon så att vi kan väcka henne med frukost på hennes andra födelsedag!!!

• aigee

här är det blandat förvärkar (som gör ganska ont) men oftare bara sammandragningar... i lördags fler av värktypen, men så har bebben blivit fixerad oxå... eller som bm sa, jaha, du åkte inte in då. för nu är du ju i v 35 så då stoppar de ju inte värkarna om de skulle komma...

• aigee

ang förvärkar så sa min bm att de lugnar sig med varmt bad etc till skillnad från riktiga värkar... dessutom känner man sammandragningar och förvärkar mer innan tvåan än innan ettan

hoppas att våra förkylningar etc ger sig snart, jobigt att vara gravid och förkyld/sjuk!

har bestämt att bara jobba till 1 oktober. ringde idag dagissamordnaren i kommunen och tydligen gäller samma regler om man tar ut fp för bebisen som om man varit sjukskriven på slutet, det betyder att Nora kan gå kvar på dagis de två veckorna det gäller innan bebisdelivery! SJukt skönt!! då kan jag vara hemma och vila och dessutom ha gott samvete!

• aigee

lena: trist med kompisen!!

juni; skönt med piggare dotter. och hur får man barnet att dricka varmt mot hostan... N vägrar! inte ens välling går...

ang flytande medicin. Min skrutta tycker flytande alvedon är gott. hon kan ibland till ock med be om medicin!! ger henne på en sked. däremot går inte suppar eller termometer. då blir det illvrål

Ego: ikväll många förvärkar. tur att min man är underbar så jag fick sova bort dom en halvtimma. nu är förvärkarna ersatta av sammandragningar vilket är mycket behagligare!

• aigee

ela: du kommer vaa finaste på hela kalaset!!! med nya skor och ny frissa och allt!! heja dig!

ego: inatt vaknade jag som vanligt vid 4 och vältrade mig ur sängen för att gå på toa. strax efter att jag lagt mig kom lillskrutt in till oss. eftersom jag itne orkade gå in och sätta mig på golvet vid hennes säng och natta henne igen (son somnade 21 efter 1,5 timmars nattning) fick hon sova hos oss. resultat: flickebarnet försökte komma till ro och sprattlade runt. eftersom sparkar på bebismagen gör ont vände jag mig med ryggen mot henne. då började hon klappa mig på ryggen. det höll hon på me till 0600 när hon bestämde att det var morgon. Behöver jag säga att hon sovit i över två timmar redan?? oh joy! tur att hon är så vrålsöt!!

• aigee

Juni: tror bebisarna har lite lugnare dagar med mindra händelser. oroa dig inte förräns sockret inte funkar på barba2!

ang nattsömnen så hann jag sova en halvtimme, det var ju kalas igår igen för N nu hoppas jag att kalasen är över för den här gången! inatt har jag bara behövt vakna för två toabesök och en gång för att mannen varit uppe och matat katten.... ja och så vaknar man ju när man vänder sig men jag ahr i alla fall inte missat två timmars sömn!

ni röstar väl idag tjejer??!!

• aigee

cissi: kul med en lillebror! I min mage är det en antingen eller.... dvs vat inte ännu...

Lena: ont är väl bara förnamnet. igår kväll förvärkar mellan 19.30-21.30 sedan gav jag upp och gick och la mig... då slutade värkarna. mitt lilla kryp i magen är fixerad, är din det också kanske?! Tycker det gör ondare nertill sedan dess... hoppas att du snart snart får sova bättre!!

EGo:_ hade som sagt förvärkar igår i två timmar.  ca 2 min mellan. kan ju inte natta Nora eftersom jag inte kan sitta på golvet när jag måste andas genom förvärkarna. Nu till dagens ilandsproblem. imorgon ska mammen vara borta hela dagen och halva natten. först vanligt jobb och sedan aw på värsta lyxkrogen där han ska laga mat ihop med arbetslaget. (unnar honom storligen eftersom han är världens bästa och gör ALLT hemma) MEn frågan är, hur ska jag underhålla N från 11.30-21 när hon förhopningsvis kanske somnar.... orkar ju knappt sitta upprätt i soffan.... gahhh. jag är världens gnälligaste fru just nu känner jag!! vill bara sova, sova, sova sova, och äta en och annan pralin

• aigee

Tack för pepp!! Det har förståss gått jättebra idag!! hämtning vid 11.30. hem och äta lunch och sova middag. Sedan åkte vi och passade mina föräldrars hus (de är bortresta en vecka till) Tog med mellis i rygga och gick en skogspromenad. sedan bilen hem. Maken kom och hängde en timme. jag och N fick äta pizza ihop! underbart att se henne så lycklig!. vid sju bad hon om en flaska välling (hon slutade dricka välling i våras) och sedan nedvarvning. till slut somnade hon 20.30. då var alla spöken borta och kvällen tyst, mörk och lugn!. Maken har verkligen förtjänat kvällens matlagning med jobbet! nu får man sitta i soffan, se på skavlan och dricka läskeblask!! me like!!

juni: ingen hiss, vilket ohyfs! Hoppas att förvärkarna håller sig undan!!

ela: va, släppa ut ett litet barn själv?! hmm..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8