• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

TIlda: va obeskrivligt hemskt med din vän! OCh jag håller med dig, kanske konfrontera chefen och fråga om det är så att hon blivit sur. Det måste väl vara bättre att vara ledig lite än att vara ledig helt???

Juni: Nora blev oskcå förkyld fort efter dagisstart. Men hon blev också snabbt frisk!

Ang bitande och skrattande. Kansek man ska ignorera felaktigt beteende och uppmuntra positivt!!

Lena: N gör likadant sedan semestern. vill inte somna alls. hon som man bara la i sängen och sa godnatt till tidigare. Nu tar läggningen ca en timme. Kanske är det dagisstart, växperiod eller drömperiod. Hur som helst så somnar hon ju till slut så det är väl bara att gilla läget!

Ego: så var blodtrycket högt igen... morr. Var supernojjig igår eftersom jag hade ont i huvud och mage... bestämde att det var för att jag inte ätit eller druckit från 12 till 20.... Dumt. IDag har jag ätit och druckit duktigt! Får väl fortsätta med det. PÅ måndag är nästa besök. hoppas att det är bättre då. sockret och hb var finfint så det var ju bra! Är inte redo för sjukskrivning ännu, det är ju så trist!

• aigee

Juni: det kommer att gå fint för er så klart!!

Tilda: Hoppas vännen får bra stöd och hjälp på mvc. Tror det börjar bli dags för dig att prata med din chef. Om det går är det nog bra att göra det när hon inte är tjurig. DU ska väl ha en bra arbetssituation till du ska hem på föräldraledigt på heltid!

Har fortsatt äta ordentligt, det har delvis hjälpt. huvudvärken kan man ju få ändå av andra orsaker som regn, åska etc.... Kan ju fortfarande ha mina ringar så än är det nog ok!

• aigee

tycker att ni som är sjuka och hängiga ska bli pigga och friska med lite skön helgvila!

Lördagskramar på er!!

• aigee

Lena: alla tummar hålles!! Wihooo!!

Pregga: vilken liten godisbit du fått!! Jag längtar till oktober kan jag säga!!!

Kötid till misslyckad op verkar ju galet! Skäll lite och be dem förklara!!

EGo: idag har vi ÄNTLIGEN lyckats. Nora har BADAT. Nästan helt frivilligt. yes yes yes. Kanske vi kan vända trenden så smått. Det är nämligen inte kul att tvångsbada eller tvångsduscha en hysterisk tjej. IDag gick det riktigt bra! Massor med bubblor i badet, börja med lek och sedan stoppa i barnet. JAg har till och med fått klippa hennes hår!!! (ännu ett panikskrikmoment vanligtvis) Nu har hon fin pagefrissa igen!  Det bästa förutom en nöjd och glad unge var att JAG fick bada bubbelbad och göra lyxig hårinpackning etc!! Mumma! Undrar om jag ska fixa en snabb äpplepaj och äta med glass innan jag ska sova!

• aigee

sara: nej du kanske har rätt ändå... har ju som sagt inga syskon till N... ännu. Kanske ska fila på strategin och vad jag egentligen tycker. här i huset får man en skrattande och ännu mer demosntrerande unge om man blir arg. Det är lite jobbigt. Men å andra sidan, när jag tänker efter så säger jag till när hon gör nåt dumt. Nåväl. Jag tror att det blir folk även av henne.

Trist med vab!

• aigee

tummar hålles för kaninen!!!

Hoppas att mina medsystrars gravkämpor ska bli bättre snart!!! Det gör ju så ont. Känns som att det räcker med att bli stor och tung!!

ego: drömmer så gräsligt tydliga och helt virriga drömmar på nätterna. I moprse vaknade jag av en dröm vid fem. tyvärr väckte jag mannen med ett hysteriskt skrattanfall ungefär fem sekunder efteråt..... Är det fler som drömmer galet??

• aigee

Ela: klart man får va trött! Klart att du orkar 4 mån till! Heja dig!

Milla: söt gosse! viljan om syskon ganska klart uttalad om du frågar mig?!

• aigee

lena: känner igen mig!!! har tagit bort sidan på Ns säng så hon kan kliva upp själv... både bra och dåligt det där...

idag mycket sammandragningar. Det gör ju inte ont men det är bökigt!

• aigee

Lena: ja man får liksom vackert ligga där på det hårda golvet och nynna en timma. En kvart!!! Jag blir lite avis. MEn det kanske blir sådana tider här med vad det lider. Och sammandragningarna.... jobbigast är det när man sitter i soffan och verkligen inte gör nåt alls.... men man får tänka att kroppen och bebisen övar samarbete inför dagen D Bara 49 dagar kvar!

här blir det nog fil och macka...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8