• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

mest att värken inte släpper alls... men så har jag MYCKET lite lust att åka 40 min till förlossningen för att "bara" kolla ett blodtryck...

• aigee

Hemma efter tio timmar på förlossningen i Borås. och bebisen är fortfarande kvar i magen.
    igår gick jag till slut och la mig och somnade. vaknade vid två och hade MEGAONT i huvudet så då ringde jag och tog två alvedon som förståss inte hjälpte och ringde tillbaka vid halv tre. Då var det bm från Noras förlossning som svarade! SKönt för hon var guld! lite krisigt på läkarfronten så hon bad att få kolla med läkaren om hur jag skulle göra med medicinen och om man skulle orka köra in till Borås. innan hon hann ringa tillbaka kräkes jag så mannen fick svara. Sedan ringde vi mamma som kom vid fyra och vid fem var vi i Borås.
    CTG kurva och blodtryck har vi kört ett par gånger sedan dess. och trycket gick ner efter vart så alltså har medicinen hjälpt. De funderade ett tag på igångsättning men tappen var inte alls mogen så det får nog vänta n¨ågra dagar. vid tre på eftermiddagen fick jag till slut två citodon och då försvann huvudvärken som mest troligt var migrän. Härligt med 24 timmars huvudvärk och att vara vaken från 2 på morgonen tills nu. Hemma är såååå skönt.
    Nora har haft en gulddag med mormor o morfar! slutet gott allt gott! Nu ska jag börja morgondagen med att fixa två tider hos bm här hemma för koll imorgon och på fredag.

• aigee

tack för pepp! tur om sagt att man blir väl omhändertagen. i natt har slemproppen släppt så nu hoppas jag förståss på att bebis snart kommer ut!! Bm idag kl 11

Ela: hoppas att du kommer känna att sjukskrivningen är ganska skön ändå så att du vilar ordentligt! underbart med förstående läkare!!

• aigee

Lena: tack för att du undrar.. jag har sovit mig i form... eller nåt. Det gick fint hos bm idag. träffade iof bara en usk. hon sa att jag så ut som en som snart ska föda barn... lät ju hoppfullt. trycket var bra så det blir besök dit  imorrn igen om inget händer inatt. Man kan ju hoppas men ännu känns inget speciellt.

• aigee

Mest trist att man bara ät trött och trist. blir inte så mycket firande av bröllopsdagen. Hoppas att maken går med på att fira den lite senare än just idag. Han har i alla fall en ledig dag imorgon så det blir skönt att ha honom hemma!!

• aigee

uppdat: ingen bebis i natt men lagom glesa värkar så att man precis hinner slumra en kvart. Är TRÖTT! Men snart kommer mannen hem efter dagislämning med god frulle!!

Sara: hu, va jobbigt!! Vi har kommit ner till ca 30 minuter från liknande mardrömsnattningar så jag vet lite av hur det känns. Fast hon är ju som sagt ensamt syskon ännu... Hoppas att ni snart får bättre sömn! Här hjälpte det lite att ge kvällsmat istället för välling så att hon var mer mätt vid sänggåendet. Hon verkar inte bli alls mätt av välling längre.  men ni har säkert redan testat allt!!

tack för peppning förresten. SKa till bm idag 9.30. Hoppas att jag får träffa henne och inte "bara " usk. hade varit skönt om hon kunde säga nåt om NÄR vår lilla sötnos har tänkt dyka upp... Åker gladeligen till Borås när som helst!!

• aigee

nu har barnet hämtats från dagis, familjen ätit lunch och sovit middag och tagit en promenad. Ingen bebis ännu. Men trycket är nere på 135/85!! Bra! Mamma var här med tre nybakta kakor att lägga i frysen! Gullemamma! Hoppas att promenaden gör nån nytta!!

juni: hejja dig som pluggat bra så att du fixade presentationen. bara tentan kvar! DU är grym!

Lena: grattis till sista dagen!! boa på!!

• aigee

tror det blir bara att sova... bebisen är mest aktivmellan 3 och fem så jag hoppas på det. har inte nån ananas eller hallonbladste... maken verkade inte så jättepå¨på färdknäppandet... men men jag får väl promenera upp och ner till källaren ett par gånger om det blir för långtråkigt..

• aigee

Juni: tackar men ingen bebis i sikte utanför magen.... Magen däremot är stoooor!

• aigee

juni: ja, så kanske det är... liten gillar inte kyla. tur att jag packat overall och stickad tröja i bbväskan!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8