• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

assar: tack för dagens garv... avverka julgranen, jag dööör! Här börjar kreativiteten också sprudla....

efter lunch idag blev det tyst en stund... bäst att kolla.... N sitter i köket, hon har nått och dragit ner en korg med nektariner... ett kilo, tio stycken. Gullungen (läs illbatingen) hade tagit minst tre bett från varje nektarin och satt när jag kom in med en frukt i varje hand med nektarin dropandes från händer och haka. Behöver jag säga att hon var mer än glad?? (bild finns på fb för den som vill se )

Juni: Grattis till rul!!

Tilda: mår helt annorlunda denna gång. mindre ont i fogar och handled men mådde illa denna gång. annorlunda alltså!

Lena: man ska vila, inte stressa runt! tur att du har en bebis i magen som säger till dig att vila!!

• aigee

Sara: du lyckades ju!! Imponerad!!

Lena: tycker också att svärmor kunde bjudit på middag... eller kommit när övriga gäster skulle komma kanske så ni fått mysa lite. Låter som om du skulle behöva det!!

Juni: lestulang var ordet sa bill...

Har idag handlat, bakat äggfri tårta ( en av gästerna är allergisk) en sats bullar, gjort en matjessilltårta och en sats frikadeller till barnen, badat fötterna i plaskpolen, lagat middag tvättat tre maskiner tvätt.... och helt glömt att jag egentligen har foglossningar... nu sitter man snällt i soffan eftersom det inte går att gå utan stöd av maken eller väggarna. Varför kan man inte komma ihåg sånt i tid??

• aigee

juni: låter som om du känner mig. nä jag hade inte gjort nåt alls om jag hade kommit ihåg värke n.

Lena: ja jag kände  mig duktig! Det blev en jättemysig midsommar!! God mat och trevligt sällskap. ska vila mina fogar en annan dag....

• aigee

tilda: kul! skönt att allt är bra!

juni mfl: flexikoppel är något som vår dotter skulle behöva jämt, rädd är hon inte och snabb är hon! Tror inte hon vill ha sele på bara...

ego: sockerbelastning idag. vad det är ÄCKLIGT! Mår man konstigt hela dagen. men värdena var bra.blodtrycket finfint, hb 128, sockret ok. mycket bra. har gått upp et och ett halvt kg sedan inskrivningen! Hon undrade om jag inte äter... jag skrattade högt och sa att så mycket som jag äter och så mycket fika och efterrätter jag äter är det väl tur att vi är två som delar på energiintaget! GÖtt iaf!

• aigee

Juni: mamma har typ2 diabetes och jag väger några kilo för mycket. alla över ett visst bmi gör tydligen det. (vet ej vilket bmi som gäller dock) båda orsakerna hade räckt var för sig tydligen!

Lena: jag gick upp ca 10 kg sist och gick med amningen ner 20 kg efteråt. men sedan dess har jag gått upp fem vilket ändå gör att jag väger m indre i utgångsläget än sist vilket är skönt!.

Milla: vilken gosing!!

Ego: nbyss hemkommen från smögen. Underbart att campa med familjen! PÅ vägen hem var vi på Nordens Ark idag. Jättekul! Kossan var Noras favvo!! Men den råmade Liiiiiiite högre än hon trodde att den skulle göra. lite darr på underläppen belv det. Vi kom i alla fall hem med en plastfjäril och två leksakskaniner Nora vann i lotteri.

ja, och nora har sagt sin första treordsmening!!! "NU jag gunga!" (sagt efter att hennes mamma tvingat henne att duscha och på väg till den utlovade gungan)

• aigee

Lena: tror du är inne på rätt spår. Du är modig och klok!! Följ pyttis råd och din egen magkänsla. tråkigt när alkohol förstör! Du behöver lite paus låter det som. Kanske egen getaway med Ida??

• aigee

knasiga kompisar och mammor... men tänk, små mirakel i våra magar!! Wohooo!

juni: kul med ny kurs jag är impad!

Nu  ännu mer strykning. imorgon husvagnen i några veckor!!

• aigee

totalego: såg på gravräknaren att det bara är 100 dagar kvar till bf imorrn!!

• aigee

är på semster i torekov, så det blir inte mycket skrivet och inte mycket läst om jag ska vara ärlig... mått illa idag. bläk. mest vilat och sovit. trodde man skulle må fint resten av tiden... hmmm. får nog tänka om. snart dags för lightcola, smågodis och ett parti Uno med maken. tror att hans öl kallnat snart.

• aigee

milla: vad säger tösens läkare om smittan. får hon antibiotika?? Jag hade ju inte åkt dit om jag varit mamma men men. svårt att råda. är pappa rädd för smitta säger han väl till??

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8