• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • malinkat

Juni, vi kollade kön bägge gånger. Vet inte, jag tycker nog inte att det är så "spännande" eftersom det ju bara kan bli en av två saker . Tyckte det blev mer personligt att kunna kalla magen för Han eller Hon. Med Elvira tror jag också att Alfred drog stor fördel av att få veta- då hade vi dessutom namnet klart. Det blev inte så abstrakt, vi pratade mycket om Elvira, lillasyster etc. När vi kom hem från BB var det första han sa "Där är hon ju!"  Meeeen, tycker man att det finns en spänning i att vänta, ska man ju såklart göra det - bebben blir nog välkomnad ändå

• Gladhannapanna

Vi har också sugrör i väskan.

Julia står också längre stunder utan att hålla i sig, tills hon kommer på det!

Igår satte maken och jag oss på golvet med bara någon meter mellan oss, ställde henne och lät henne gå mellan oss, hon tog faktiskt några enstaka steg utan stöd! När hon väl fattar grejen tror jag att hon kommer att hoppa över att gå coh bara springa. Hon kryper ju supersnabbt, tom syrran blev impad och deras son var som blixten.

Dock vaknar den lilla prinsessan vid femsnåret på morgnarna, inte alls kul!

• M73

Hejsan, hejsan! Har inte varit inne på ett par dagar för det har varit fullt upp.Försökt göra huset presentabelt till släktinvasion nu i helgen. H fyllde fyra o vi hade släktkalas. Nu är jag helt utpumpad  (blir inte bättre av att T fortfarande hostar på nätterna)men det var trevligt o födelsedagsbarnet var nöjd med sin dag.
    T fyllde ett halvt år i torsdags o börjar kännsas så stor. Hon hasar bakåt o är hyffsat stadig när hon sitter. Kan till o med resa upp sig ur vissa lägen. Efter kalaset är jag rätt säker på att hon är känslig för mjölk. Hon hade ont i magen igår när jag bla ätit grädde o under tiden jag undvikit mjölk har hon inte alls haft sånt magknip.. Har remiss tilll barnmottagningen i slutet av månaden.
    Hur har ni med höst/vinterbarn gjort med skor på sommaren? funderar på att bara sätta på T ett par sockiplast för hon är ju inte inärheten av att gå ännu

• Milla C
    M73: Jag "körde" med vanliga strumpor på Gabriel, och sedan i slutet på sommaren - när han började stå och gå med stöd - köpte jag ett par söta "bebisskor" helt i läder (även sulan är av tunnt läder) på "Vincent" i Västerås. De har Lucas nu också, och båda barnen har gillat dem skarpt. Det är t om så att Lucas själv plockar fram dem när han vill gå ut .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

M73 - mina båda barn har haft Bobux-tofflor sin första sommar. Millas vincentskor låter som något liknande.

• Siggan

M73: Jag ordnar inte med skor till barn som inte kan gå. {#lang_emotions_kiss} Det blir strumpor eller ärvda skinntofflor.

en svensk tiger
  • IdaVi

M73: Här har vi en till som kört med Bobux-tofflor, och skinntofflor i Coops eget märke. Funkade kanon både före Ida började gå och när hon började ta de första stegen

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Måste bara fråga om nån av er härinne haft problem med värk i blygdbenet när ni varit gravida? Jag får bara mer och mer ont och har inget minne av att det var så här förra gången. Jag var nog lite öm, men nu gör det ju ont hela tiden och börjar sticka ut mot ljumskarna

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Minimalla

Lena: Japp, jag har haft ont i blygdbenet i alla fall de två senaste graviditeterna. Om man försöker nudda försiktigt på det onda stället så ömmar det som på ett blåmärke och det värker när jag går. Det låter ju väldigt mycket som om du fått foglossning. För mig kommer det och går och var som värst i vintrars när det var så halt ute och jag spände mig för att inte halka. Just nu är det rätt lugnt och jag har främst ont mitt bak på fogarna, men det kommer tillbaka så fort jag går mycket.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8