• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Billabong
    juni: Jag var trött länge när jag väntade J, tror det blev bättre omkring vecka 14-15 någonting. Med tvillingarna gick det liksom aldrig över ordentligt...
    Hoppas din trötthet är puts väck redan efter denna helgen!

Lena: Fy vilken pestig jobbsituation du verkar ha! Vad säger dina kollegor och chef när du konfronterar dem då? Tar de till sig budskapet eller verkar de ignorera dig?
    Självklart ska du trösta/muntra upp dig med shopping!

Fialialej: Roligt att KUB verkar gått bra (är inte så jätteinsatt i det hela med statistiksiffrorna och vilka värden som är eftersträvansvärda eftersom det inte erbjuds här).
  • IdaVi

Tack för all peppning! Ni är för söta!! Det blev ingen jacka igår, kände mig för ful (ni vet kanske känslan) för att ställa mig i en provhytt. Ska göra ett nytt försök på lunchen idag.

juni: Jobbigt med magen! Det blir säkert också bättre snart! När det gäller energin så undrar jag också när den kommer tillbaka. Har läst vecka 17 nånstans så det hoppas jag på. Jag är en zombie varje dag och somnar i soffan varje kväll

Fia: Jag skulle inte heller gå vidare med de fina siffrorna du fick

Sara: Ja, det verkar som de lyssnar och förstår men det händer ändå inget och blir ingen förändring. Frågan är som sagt hur mycket energi jag ska lägga på det i dagsläget. De konsulterna jag jobbar med nu ska ju inte vara kvar när jag kommer tillbaka sen. Iaf inte båda två. Så det blir säkert bättre *tänker positivt*. Om inte annat får jag söka nytt jobb.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • asap

Fia - Grattis till fint resultat!

juni - Jag har tack och lov varit förskonad från den där extrema gravidtröttheten, men det kanske har att göra med att jag alltid annars är så trött ändå.. Men min svägerska beklagade sig just över tröttheten när jag pratade med henne i veckan, och hon har bara 6½ vecka kvar tills bebben ska komma. {#lang_emotions_undecided}

Lena - Mina idoler Trinny och Susannah (aka stilpoliserna) har tipsat om att man ska se till att vara snygg i håret och sminkad etc. innan man ställer sig i provhytten, annars hittar man inte mycket som passar. Bättre lycka idag, hoppas du känner dig lika snygg som du säkert är!

• Emsters mamma

Idag drar vi till landet i två veckor. Total dator frihet har vi bestämt ska råda så jag blir borta härifrån ett tag. Ska bli skönt att komma iväg och att få vara hela familjen tillsammans.

Sambon jobbar väldigt mycket vilket har lett till en rollfördelning a la 50 tal här hemma. Dvs jag gör ALLT och han gör resten dvs ingenting.... Hoppas det kan blir lite bättre nu på landet ialla fall. Har blivit lovad sovmorgon varannan dag så jag har lite förhoppningar! Är så trött på att vara projektledare och fixare för allt som ska ske och göras och då menar jag allt. Kan ju bra hoppas att det förändras till det bättre när lillasyster kommer.

• IdaVi

Assar: Bra tips! Men jag brukar skylla på ljuset i hytterna!

Emsters: Låter som du är värd att få vila upp dig ordentligt nu med total avkoppling från de normala rutinerna. Hoppas ni får det mysigt!

• Milla C
    Emsters mamma skrev 2010-04-30 09:17:54 följande:
    Idag drar vi till landet i två veckor. Total dator frihet har vi bestämt ska råda så jag blir borta härifrån ett tag. Ska bli skönt att komma iväg och att få vara hela familjen tillsammans. Sambon jobbar väldigt mycket vilket har lett till en rollfördelning a la 50 tal här hemma. Dvs jag gör ALLT och han gör resten dvs ingenting.... Hoppas det kan blir lite bättre nu på landet ialla fall. Har blivit lovad sovmorgon varannan dag så jag har lite förhoppningar! Är så trött på att vara projektledare och fixare för allt som ska ske och göras och då menar jag allt. Kan ju bra hoppas att det förändras till det bättre när lillasyster kommer.
    Hoppas att du och sambon kan hitta ett nytt sätt att fördela sysslor nu på landet då. Jag vet hur det är att vara familjens projektledare, men maken hjälper till med att skapa sina egna projekt också .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Ego: Nu kom chefen in och berättade att han ska ha ett snack med ena konsulten imorgon och att det är sista gången han vill ha det snacket med honom. Så jag hoppas det blir förändring till det bättre snart på jobbet.

Snart lunch (nåväl, nästan snart iaf). Blir thaibuffé idag! Mums!

• IdaVi

på måndag menar jag så klart...

• Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-30 10:35:43 följande:
    Ego: Nu kom chefen in och berättade att han ska ha ett snack med ena konsulten imorgon och att det är sista gången han vill ha det snacket med honom. Så jag hoppas det blir förändring till det bättre snart på jobbet. Snart lunch (nåväl, nästan snart iaf). Blir thaibuffé idag! Mums!
    Hurra, hurra! Skön avslutning på jobbveckan med sådana besked .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Eller hur! Slipper jag kanske åka hem till maken och spy galla hela kvällen

Nu iväg o köpa jeansjacka och ansiktscreme på Body Shop. 'Cause I'm, worth it!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8