• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C

Fortsätter egot med att tala om att jag hittade en tand till i Lucas mun när jag bytte blöja innan vi gick till förskolan och hämtade G. Tre tänder har han nu, och en till som snart bryter fram samt två till som nästan är framme .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Milla: Vad gulligt med nappen och att han förstår att det är "fel"! Ida fick tänder tidigt och har i princip fått alla. Tror det är några smågluggar kvar bara. Jag fasar för när mjölktänderna ska lossna sen, tycker det är skitläskigt!

Jag är så less på jobbet så jag nästan kreverar! Har inte funkat något vidare sen jag började jobba efter ledigheten. Min vikarie är kvar och är dålig på att lämna över och en annan konsult har svårt att släppa in mig i teamet så jag känner mig helt off och utanför. Vet inte vad som händer runt omkring mig och känner mig tjutfärdig. Har pratat med min vikarie och konsulten flera gånger och även med min chef. Men det hjälper inte... Vet inte vad jag ska göra nu??!! {#lang_emotions_cry}

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    Lena: Usch, vilken jobbig situation . Finns det någon högre chef att "ta till" om inget händer?
  • IdaVi

Milla: Jo, men jag har inget större förtroende för honom tyvärr... Jag får nog stå ut den här tiden som är kvar innan jag går hem igen.. Och sen tänka efter vad jag vill göra med mitt liv (arbetsmässigt alltså). Jag har ju tagit upp det flera gånger, hjälper ju inte... Skit!

Men nu skiter jag i det här. Ska iväg och köpa en jeansjacka! Älskar jeansmodet! Och den kan man ju ha uppknäppt när magen växer

ha det bra tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-29 15:55:43 följande:
    Milla: Jo, men jag har inget större förtroende för honom tyvärr... Jag får nog stå ut den här tiden som är kvar innan jag går hem igen.. Och sen tänka efter vad jag vill göra med mitt liv (arbetsmässigt alltså). Jag har ju tagit upp det flera gånger, hjälper ju inte... Skit! Men nu skiter jag i det här. Ska iväg och köpa en jeansjacka! Älskar jeansmodet! Och den kan man ju ha uppknäppt när magen växer ha det bra tjejer!
    Det är bra. Skit i det och gå och köp dig en jacka . Själv använder jag faktiskt min tvillingsysters avlagda jeansjacka ganska mycket på somrarna. Den är ifrån 1987 - och alltså vintage på riktigt .
    Ha det bäst i vårvärmen!
  • Piggley Wink

Lena: Det är bättre, nu är det bara gräsligt strax före lunch, men då tar jag en novalucol Om jag glömmer losec på morgonen håller jag på att dö på vägen till skolan och får köpa nya på vägen. Tur att jag passerar ett jourapotek . Kommer ni andra ihåg när den gräsliga tröttheten lugnar sig? Behöver lite mer energi innan tentorna
    Trist med jobbet När inte chfen lyssnar är det svårt att komma vidare. Vad ska man göra liksom? Vid ett tillfälle tog jag faktiskt facket till hjälp, men då hade jag ju iofs varit sjukskriven för att hela jobbsituationen var kaos. De var superbra!
    Klart du ska ha en jeansjacka! Själv gillar jag dem inte, de är snygga på andra men jag tycker inte de är sköna...

Idag hade vi en ordentlig konflikt vid läggning, det har ju varit kaos två kvällar och idag hade hon inte sovit på förskolan. Bläää, men nu sover hon iaf. Jobbigt när man måste vara hård så hon storgråter för att bryta tramset . Sen när hon gett sig så låg vi iaf och kramades en stund
     i sängen innan jag gick. När jag kom tillbaka efter fem min så sov hon {#lang_emotions_kiss}.

• asap

Lena - Vilken jobbig sits du är i på jobbet! Svårt att veta också hur mycket möda man ska lägga på att fixa det när man snart ska vara hemma igen, kan jag tänka? Hoppas det löser sig ändå.

juni - Fy för sådana kvällar. Maken borta igen? När skulle han börja sitt nya jobb?

• Gladhannapanna

Lena: EN jacka piggar alltid upp! Trist med jobbet!

Juni: ibland blir det knas utan att mna kan hjälpa det, *kram*

• Fialialej

Go kväll! Mår tjyvens idag efter att ha jobbat massor de senaste dagarna. Orkar inte riktigt läsa tillbaka utan rapporterar siffrorna från KUB som jag fick häromdagen.
    DS 1:485 och de andra trisomierna 1:4500 nånting...
    Helt okej siffror med tanke på min ringa ålder (fyller 37 i år) men inte så superbra som Lena fick häromdagen. Tänker inte gå vidare med fostervattensprov.

Juni: Jag tycker att den gräsliga tröttheten kom och gick under hela tiden förra gången men misstänker att det var värst i trimester 1 och sen i slutet av trimester 3...

Lena: Jobbigt med känslorna för jobbet!

• Emsters mamma

Fialej: Grattis till fina siffror. Ungefär samma som jag fick (också 37) både denna gången och då jag väntade Emma och hon blev ju världens finaste {#lang_emotions_kiss}.

Juni: Min trötthet (och illamåande) gick över runt v 12. Nu är jag iofs trött igen men det beror mest på blivande storasysters morgonrutiner...

Lena: Tråkigt med jobbet. På ett sätt kan det ju vara skönt att få situationen utredd så det blir bättre innan du ska gå så har du mer att se fram mot när detär dags att börja jobba igen sen. Men å andra sidan är det kanske enklare att bara köra på och försöka vara så positiv som möjligt. Sen när du kommer tillbaka nästa gång kan ju allt möjligt vara annorlunda, folk som idag är jobbiga kanske inte ens jobbar kvar osv. Om du nu inte väljer att byta helt förståss. Håll huvudet högt och låt inte de andras tråkiga attityd trycka ner dig. {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8