• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

juni: Vi får akta oss för små grodorna och att klättra upp och ner på stegar i slutet av graviditeten

M73:

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • IdaVi

FB: Glöm inte frisyren. Tror den är jätteviktig i det här fallet!

• asap

Lena - Man kan ju dricka filen också. Passa dig noga för att sörpla bara.

FB - Skönt att allt såg fint ut idag.

• Milla C

Måste bara kika in och berätta om vår underbara eftermiddag igår : Jag hämtade Gabriel väl utsövd på förskolan. Vi gick hem och han fick en liten förpackning kräm till mellanmål - som han avnjöt i sin solstol på altanen . Lucas och jag var bara inne för att äta mellanmål och gick sedan ut vi också. Vi var ute ända tills det började regna vid halv fem. Jag och Gabriel klippte bort en marktäckande granliknande sak vi hade runt ett träd, och Lucas kasade omkring i hela trädgården (inte så stor ) och tittade fascinerat på allting. Vi hade en sååå skön eftermiddag{#lang_emotions_heart}.

Springer ut igen eftersom vi väntar lekkompisar hit.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Assar: Får ta ett sugrör kanske!

Milla: Hääärligt!

Nu ska jag rusa till Arlanda express. Ha en skön eftermiddag!

• Emsters mamma

Milla: Underbart!!! Det är ungefär exakt den bilden jag har av mitt nästa liv som villa ägare. Dvs efter att vår renoverings karusell av lägenheten är klar, längtar så! {#lang_emotions_sunny}

• Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-28 13:53:09 följande:
    FB: Glöm inte frisyren. Tror den är jätteviktig i det här fallet!

Frisyr - check!
    Hårfärg - check!
  • Milla C
    Emsters mamma skrev 2010-04-28 19:56:08 följande:
    Milla: Underbart!!! Det är ungefär exakt den bilden jag har av mitt nästa liv som villa ägare. Dvs efter att vår renoverings karusell av lägenheten är klar, längtar så!
    Ja, det är verkligen sådana dagar man lever för{#lang_emotions_sunny}.

I dag har vi haft en av Gabriels kompisar med mamma och lillasyster på besök. Det gick ganska bra, men Gabriel är väldigt "teritoriell" med sina och Lucas leksaker tyvärr. Efter ett tag gick det dock bättre, och när de skulle gå ville både kompisen och Gabriel att de ska göra om det snart. Vi mammor hade det ganska trevligt också .
  • malinkat

Härlig em Milla

Igår hade vi middag på balkongen och sen blev vi sittande där med ett litet glas vin också efter de somnat. Så mysigt!
    Elviras inre klocka är dock inställd på att vakna 05.18-22....... tjohoooo!  
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8