• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    Emsters mamma skrev 2010-04-25 06:48:20 följande:
    Ja eller hur! Snart dags för förmiddagsfika
    Ja, men jag kan ju inte direkt påstå att jag fått mycket gjort hittills .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Emsters mamma
    Milla C skrev 2010-04-25 07:09:12 följande:
    Ja, men jag kan ju inte direkt påstå att jag fått mycket gjort hittills .
    Nä samma här... Druckit kaffe, surfat, lagt gårdagens tvätt i tumlaren, hjälpt Emma att gå med gåvagnen och inte minst testat nya läppglanset jag köpte igår för att pigga upp mig lite. Det var riktigt snyggt!
  • M73

Kan hoppa in o meddela att det inte är en myt att tuppar vaknar tidigt... så fort det ljusnar drar skrället igång så det gäller att de är instängda så det bllir ljuddämpning

• Milla C
    M73 skrev 2010-04-25 09:46:12 följande:
    Kan hoppa in o meddela att det inte är en myt att tuppar vaknar tidigt... så fort det ljusnar drar skrället igång så det gäller att de är instängda så det bllir ljuddämpning
    Gabriel vaknar också så fort det blir ljust. Vi har rullgardin i hans rum, men nu funderar jag på att sätta upp något för balkongförnstret i hallen utanför också... Zzzzz.
    Emsters mamma skrev 2010-04-25 07:16:48 följande:
    Nä samma här... Druckit kaffe, surfat, lagt gårdagens tvätt i tumlaren, hjälpt Emma att gå med gåvagnen och inte minst testat nya läppglanset jag köpte igår för att pigga upp mig lite. Det var riktigt snyggt!
    Jag satt och tittade på TV tillsammans med G tills L vaknade. Sedan hade man ju två buspojkar att hålla reda på så det blev inte ens frukost förrän halv åtta då L åt smörgås och G banan.

Lucas har för den delen lärt sig att klättra upp i Gabriels säng (resårmadrass på golvet) och i barnfåtöljerna vi köpt på IKEA. Men han har inte lärt sig klättra ner igen... I går lyckades han hamna på en kudde han hade i famnen när han klev ur fåtöljen, men i morse hade han ingen kudde när han lyckades ta sig ner utan att jag såg honom . Får nog träna "rumpan först" litegrann här hemma .
  • malinkat
    Milla, E klättrar också överallt och har noll koll på kanter och på att ta sig ned igen. Olyckor blir det, puh! Så länge det inte är farligt högt eller hårt låter jag henne testa dock. Kanske lär hon sig till sist
    Här var det morgon 5.30 i morse..... nog enda nackdelen med att ha ungarna i samma rum, de väcker varandra. Alfred vaknade tidigt och så ligger han och gör ljud och hoppas att syrran ska vakna. Hinnar man inte stoppa det i tid är det kört Så ligger de där och kacklar I morse märktes det att E vaknat allllt för tidigt, humöret var inte på topp. Hon håller nog också på att gå över till att bara sova en gång om dagen, men det blir en massa knas. Hon är ju kanontrött kl 9, idag höll jag henne vaken till 9.30, sen gick vi ut, hon sov i ca 40 min. Blir spännande att se om hon kan luras till en till lur nu efter lunch?? Inte alltid det funkar, så har man en gnällkväll. Hoppas det lägger sig snart! 
  • Piggley Wink

malin: Vin är risigt för såna magar, och ännu värre är äppelcider. Min mage är ju såndär nu Losec OCH novalucol håller den någorlunda i schack. Inte kul alls. Vågar inte äta stark mat mm. Nu när grillsäsongen är igång är det riktigt trist Men det löser sig ju i november så jag har gott hopp

• asap

malinkatarina - Vad mysigt ni hade det igår! Hoppas magen blir bra snart.

Emsters mamma - Haha, läppglans före 7 en söndagmorgon, avancerat!

juni - Det är inte riktigt samma känsla med smaklösa Denniskorvar - om än grillade. Godaste grillsalsan till er som inte har magkatarr : Köp färdig sweetchilisås och hacka i rödlök och nektariner. Mmmmmums!

• Piggley Wink

Assar: Det tipset ska jag spara till nästa sommar!

Jag hade precis samma fundering ang läppglans på morgonen, men allt som förgyller en tidig söndagmorgon är BRA!

• Milla C

Ni vet uttrycket "När katten är borta dansar råttorna på bodet"? Här var det "När mamma vänder ryggen till klättrar Lucas upp på soffbordet ".
    Gabriel tyckte att det var en jättebra idé att rita en "landningsplats" för sina flygpla med blå krita i vår gröna soffa. Han blev ganska störd när jag inte bara INTE tyckte att det var en bra idé - utan dessutom tog bort tyget på soffkudden för att tvätta det (Tack gode gud för galltvål, säger jag bara). När jag står och skrubbar kommer han iaf springades och säger "Mamma, kom fort. Lucas sitter på bordet!" Och jajamen, där satt han och tittade på TV . Tydligen blev soffan alldeles lagom att klättra upp i när ena soffkudden saknades, och sedan var det bara att klättra vidare upp på en del med soffkudde och vidare upp på bordet. Undrar var det här ska sluta...

• asap

Milla - Alltid härligt att upptäcka att ens 1åring lärt sig att ta sig till nya nivåer...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8