• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Minimalla

Lena: Grattis till lyckat KUB och så bra siffror. Vad mysigt med en liten tumsugare.

♥ Stella 060224 ♥ Lilly f/d 090908 ♥ Lillebror BF 100813 ♥
  • Minimalla

eller NUPP kanske det var...

• aigee

lena: grattis här också

Ego: idag har N fått sitt första plåster. Hon trillade ner för sista delen av källartrappan och skrapade armbågen så att blodvite uppstod. Dessutom en bula i huvudet och ett blåmärke på knät.... stackars barn. och hjärtat i halsgropen på mamman... men det blev en bra eftermiddag ändå! glad tjej som hjälpte till med bomsterplanterningen!!

• Minimalla

Säljer ni kläder på tradera? Jag har rensat bland bebiskläderna och funderar på om det kan vara värt besväret att lägga ut dem till auktion, men har inte särskilt mycket märkeskläder så egentligen det är enklare att bara skänka bort dem?
    Hur gör ni?

• Milla C
    Minimalla: Jag har iofs aldrig sålt något på Tradera, men tittar då och då och köper lite. Bebiskläder tror jag inte att folk letar speciellt efter märkeskläder, så det funkar nog. Annars kan du ju sätta ihop "paket" och sälja på Blocket?

Återkommen ifrån intervju. Jag tycker att jag gjorde bra ifrån mig, och jag skulle älska att jobba där. Fina lokaler, härlig miljö - och så skulle jag få jobba med en av G´s gamla fröknar, som jag tycker är toppen . MEN... De har flera intervjuer kvar, och även om jag skulle komma på fråga så kanske det stupar på de där två veckorna som jag inte har "barnomsorg" för L. Tråkigt om det blir så .

De andra tjänsterna jag sökt har jag inte hört något ifrån - förutom förskolechefs-tjänsten där jag ganska väntat inte gick vidare till "nästa omgång".
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Lena - Grattis, vad skönt! Njut av liten i magen nu.

aigee - Jobbigt när de gör illa sig, men ofta ser det värre ut än det är, speciellt när det börjar blöda. Mysigt med planteringshjälp.

Minimalla - Jag har aldrig sålt något, så jag vet inte. Men testa och se vad som händer, det kostar väl inte så mycket?

Milla - Hoppas du får jobbet! Kan ni inte pussla de få dagar det handlar om?  Maken kanske kan jobba kvällar istället några dagar, du kanske kan få slippa heltid just då? Inte ska det väl behöva skita sig pga två veckor heller..? Kan ni få barnvakt någon/några av dagarna?

• Milla C
    asap skrev 2010-04-20 12:04:29 följande:
     Milla - Hoppas du får jobbet! Kan ni inte pussla de få dagar det handlar om?  Maken kanske kan jobba kvällar istället några dagar, du kanske kan få slippa heltid just då? Inte ska det väl behöva skita sig pga två veckor heller..? Kan ni få barnvakt någon/några av dagarna?
    Tyvärr kan maken inte jobba kväll eftersom han är chef för en avdelning på jobbet som gör det mesta dagtid. Barnvakt letar jag med lljus och lykta efter, annars får jag väl ta honom med mig . Nej, skämt åido har jag lagt ut trevare i bekantskapskretsen, men hittills inget "napp". Det är ju inte ens säkert att jag får jobbet.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Milla - Hoppas det går att lösa iaf, eller att du kan få vänta två veckor med att börja om du får jobbet.

• Gladhannapanna

Mini: Jag sålde en del för ett tag sedan, valde ut pop, mexx, esprit och någon klänning från cubus. Fick bra för en del och mindre för andra. HM; kappahl och lindex skänker jag till röda korset, men vissa av deras kollektioner är ju väldigt fina och säljs bara en kort period så de kan man nog få lite för.

• Billabong
    Milla: Grattis i efterskott till lillebrors första födelsedag!
    Kul att det gick bra på senaste intervjun! Men så synd att det verkar köra ihop sig med barnomsorgen i början av maj... Hoppas ni kan få hjälp av några så att det löser sig med jobbet. Ni har ingen föräldragrupp nu med L eller G där ngn kan rycka in som är föräldraledig nu?
    Eller så hoppas vi att de ger dig vikariatet med start den 17 maj istället för den 1:a!

Lena: Grattis! Skönt att du nu sett att allt är bra med pyret i magen.

Minimalla: Jag har precis gjort debut som säljare på Tradera i helgen då mina auktioner gick ut. Molo och Villervalla sålde nästan pinsamt bra... Kläder utan "märke" säljer man nog med bäst förtjänst i ett ngt större "klädpaket" med många barnkläder i samma storlek (missa bara inte att ta tillräckligt betalt i frakt då) enligt vad jag uppfattat det som. Och isf skulle jag inte sätta 1 kr som utgångsbud utan högre så att det känns ok om det inte budas upp särskilt mkt. Tipset verkar även vara att lägga ut auktionen på em/kvällen på söndagar enligt tips jag läst mig till här på FL. Det är då många sätter sig och kollar, dels när auktionen läggs ut men ffa när sluttiden närmar sig.

aigee: Stackars liten!

Ego: Min lillplutt G lärde sig plötsligt krypa igår eftermiddag inne på storasysters rum! Stora killen! Han har ju gungat och gungat på knän och händer sedan i början av februari och ÄNTLIGEN lossnade det så att han började flytta en hand/ett knä i taget. Så stolt och nöjd han såg ut - och så snabb han plötsligt har blivit! O som är ålningsmästare kommer nog se sig omkrupen nu, kanske blir han motiverad till att börja krypa nu också? Fast i dagsläget har han andra motoriska övningar för sig, han står nu när han håller i ngt (innan bara när han höll i våra händer) och han kan komma upp på knäna, dvs halvstående, själv. Däremot kommer han inte ner ifrån den positionen...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8