• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • aigee

var det emsternmamma som undrade om dagiskö i annan kommun. Tor att det kan vara så att man måste ha adress i rätt kommun för att söka plats på¨dagis men det är nog bara att ringa till kommunens barn och ungdomskontor och fråga!

Tack för pepp om blt. Känns lite mer avslappnande när det var ok. värsta oron borta i alla fall.trist att man inte får se bebis förän i v 19 bara... det är långt till maj!! känns som om vad som helst hinner hända! Förhoppningsvis växer magen lit snart så att det känns/syns att man är gravid.... kanske är det tomt där inne?? 

• aigee

måste bara säga... jag är kung på fredagsdrinkar!!! Tjoho, äntligen fredag. Recepot på dagens drink: En näve frysta jordgubbar mixas med en ordentlig skvätt brämhults jordgubb/lime juice. (till mannen även en skvätt bacardi) töm i glas och fyll upp med herrljungas jordgubbslemonad! Wohoooo!!

• aigee

juni: nr1 kiviks åretsskörd äpplejuice med fruktkött blandas med icas kiwi/päronläsk. nån isbit sådär.
    nr2: kiviks åretsskörd fläder. blanda med antingen nån röd läsk eller fruktsoda... Gjorde ju massor med drinkar när jag var gravid sist.... får klura på fler allteftersom tiden går.... har gjort virginvariant till mig och nån skvätt vodka eller så till mannen.  Återkommer

• M73

apelsinjuice o tonicvatten körde jag hårt på när jag väntade H

• Piggley Wink

Jag frågade ju för ett tag sen om drinktips, då var det någn som skrev om grenadine som man skulle hälla i något. Cola? Eller vad var det, glömde skriva upp Har köpt hem grenadine men inte prövat...

• Piggley Wink

Idag mår jag skit, trist att det inte var nåt party igår så det iaf kunde vara värt att må såhär. Är darrig, och det svartnar hela tiden. Till och med vid frukostbordet! Fick gå och lägga mig i soffan med fötterna på ryggstödet för att få tillbaka hörsel och syn . När ska det bli bättre? Jag som skulle göra en massa saker idag, plugga och rida Plugga går väl an i nåt slags slowmotion, men rida vågar jag inte när det blir svart hela tiden

• Billabong

Fy så eländigt juni... Är det blodtrycket enbart eller känns det mer som om att du är sjuk?

Ja du, jag kan få mina misstankar med tanke på att jag svimmade av knall och fall på stan i januari förra året, och fick ligga ner titt som tätt veckorna efteråt... Mitt blodtryck är ofta lågt även som icke-gravid och när jag väntade J fick jag ngt blodtrycksfall då jag inte ätit på länge, men med grabbarna mådde jag ofta såsom du beskriver.
    Men självklart kan man få riktigt svajigt blodtryck även om det bara är ett litet pyre i magen!

• Piggley Wink

Sara: Jag har ju eländig magkatarr och halsbränna också, tycker faktiskt att halsbrännan blivit värre sista dagarna även om jag äter Losec sedan ett par veckor. Det räcker så bra med en Jag har också lågt blodtryck jämt, men brukar inte känna mig som jag ska svimma, även om det ofta svartnar...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8