• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • asap

juni - Men fy! Hoppas det är bebisen som ligger och nyper av flödet i något kärl och att den snart flyttar sig så att du får full skjuts på blodet igen.

Lena - Självfallet hålls tummarna för dig imorgon. Ha det så trevligt på restaurangen idag!

Billabong skrev 2010-04-18 14:13:31 följande:
    Assar: Du har en poäng där att det kan vara bra att kunna sitta som vuxen.
    Ser framför mig viktiga jobbmötet: "går det bra om jag ligger? Jag har inte lärt mig sitta än."
  • Emsters mamma
    Piggley Wink skrev 2010-04-18 14:36:06 följande:
    Sara: Hahaha, jag brukar ha omvända problemet
    Haha jag har också omvända problemet just nu när jag är gravid. Har redan större än när jag sist ammade och undrar hur detta ska sluta! Måste i sammanhanget bar få berätt en liten anekdot:
    Häromdan var jag på stan och blev stoppad av en försäljare som vilel sälja hudkräm eller nåt. Jag sa direkt nej tack, medan jag gick därifrån sa han "Are those natural.........your nails?" Under konstpausen tänkte jag "men va f-n säger han, är han helt pervers?". Men undrar samtidigt vad han menade med naglarna för dom är det inget speciellt med och dessutom höll jag i barnvagns handtaget så dom syntes knappt. Hmmm. Nä lagom är bäst säger jag, längtar tillbaka till mina gamla vanliga BHar!
  • Piggley Wink

Emsters mamma: Mina blev större i förra graviditeten, har inte blivit som förut trots att jag gick ner till normalvikt. Nu är de gigantiska i v 10 redan och har varit ett antal veckor. Så mycket större att maken SER det! Undrar var detta ska sluta

• IdaVi

Tack för alla tummar!!

juni: Blodprovet är redan taget, imorgon är det bara NUPP.
    Måste spana in bh:arna, mjukt o skönt ska det vara

Nu, iväg på restaurang!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Piggley Wink

Lena: Det nya är att hon tagit in amningsbehåar också, men dem har hon inte designat själv...

• Milla C

Hej allihop! Tittar in efter en dryg veckas "FL-paus" och skriver av mig lite innan jag läser bakåt vad som hänt er andra .

Lucas fyllde ett år förra fredagen - och firade genom att bli sjuk . Han var jättegnällig och helt ur gängorna. Till slut lyckades jag lista ut att det var halsen som "spökade". Om han fick Alvedon så gick det att få i honom släta puréer efter en halvtimme/timme, men nästa måltid gick oftast inte bra alls, eftersom Alvedonet då började "gå ur systemet". Lördag kväll hittade jag Ipren, och det hade bättre verkan tyckte jag. Tyvärr visade det sig på söndagen att hans mage inte tålde det, så det fick bli Alvedon bara.
    Kalas med familjerna hade vi på söndaseftermiddagen. Alla vågade sig in, utom min storasyster som bara var inne för att ge presenten och vände. Presenterna var jätteuppskattade, speciellt "Clas Olson-traktorn" som Lucas fick ifrån morfar. Den har gått för jämnan hela veckan - antingen sitter Lucas själv och "poppar", eller så har Gabriel snott den och låter med djuren eller låter traktorn köra iväg.

I måndags var jag på VC med Lucas, och han har halsfluss. Kåvepenin tre gånger om dagen i tio dagar. "Åh, så härligt{#lang_emotions_undecided}" tänkte jag, som vet hur det brukar gå att försöka få i Gabriel Kåvepenin, men döm om min förvåning när Lucas bara gapar, suger om sprutan och sväljer ! EN gång har han grimaserat och spottat ut lite, och det berodde på att jag tryckte ihop sprutan för fort.

Annars verkar livet som ettåring passa Lucas bra. Han kom på hur man klappade händerna igår, så både igår och idag får allt möjligt spontana aplåder ifrån honom{#lang_emotions_heart}. Jag fick en bara för att jag kom upp ur sängen i morse .

Gabriel har lite svårt att förstå det där med att Lucas nya saker inte är till för honom att leka med egentligen, men annars är han också inne i en underbar fas just nu (om man bortser ifrån raseriutbrott var och varannan dag förstås) - och han tänker och grubblar en hel del. I dag satt han vid lunchen och sa "Mamma, en annan dag tänkte jag att jag kunde följa med pappa (på jobbet). Det tänkte jag" *Mysing*

Slut på egoinlägg. Nu ska jag gå och dra upp killarna ur badet.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • aigee

juni: en skvätt gredandine och apelsinjuice och passionsfruktjuice. vill man kan man hälla i lite fruktsoda!... det är bara att blanda som man vill!!

lena: håller tummar för imorgon och hoppas att ni passat på att njuta nu ikväll!!!

• Emsters mamma

Milla C: Grattis Lucas, ingen bebis längre! Visst är det underbart när dom gillar medicinen. Härligt också att få applåder för att man kommer upp ur sängen, borde nästan vara en rättighet för småbarnsföräldrar när jag tänker efter. Verkar som att Lucas är en riktigt klok och förstående liten kille {#lang_emotions_smile}.

Här hemma har vi problem med matvägran deluxe. Har trilskats senaste veckan men har ändå gått att pilla i henne mat men idag var det stopp. Middagen var endast en sked mat och en sked frukt. Inte ens vällingen gick hem, det enda som godkändes nu ikväll var en sån där smoothie med morot o palsternackasom man köper i påse och som hon sög i sig. Sen slocknade hon eftesom hon även valt att vägra sova middag hela eftermiddan. Trots detta har hon varit på strålande humör hela dagen så hon verkar inte sjuk. Nåt slags 1-års trots kanske? Hoppas det är över tills imorgon, blir ju helt förtvivlad när hon inte äter och fick värsta gråt attacken här på kvällen.{#lang_emotions_cry}

• Gladhannapanna

Ang roliga bröstkommentarer:

Agnes gillar att klappa mig på ryggen och bad mig dra upp tröjan. Hon tittade på bh:n bak på ryggen och frågade: Mamma har du b-tuttar?

HOn menade nog att fråga om jag hade BH på mig, men det blev rätt kul tycker jag.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8