Hej allihop! Tittar in efter en dryg veckas "FL-paus" och skriver av mig lite innan jag läser bakåt vad som hänt er andra .
Lucas fyllde ett år förra fredagen - och firade genom att bli sjuk . Han var jättegnällig och helt ur gängorna. Till slut lyckades jag lista ut att det var halsen som "spökade". Om han fick Alvedon så gick det att få i honom släta puréer efter en halvtimme/timme, men nästa måltid gick oftast inte bra alls, eftersom Alvedonet då började "gå ur systemet". Lördag kväll hittade jag Ipren, och det hade bättre verkan tyckte jag. Tyvärr visade det sig på söndagen att hans mage inte tålde det, så det fick bli Alvedon bara.
Kalas med familjerna hade vi på söndaseftermiddagen. Alla vågade sig in, utom min storasyster som bara var inne för att ge presenten och vände. Presenterna var jätteuppskattade, speciellt "Clas Olson-traktorn" som Lucas fick ifrån morfar. Den har gått för jämnan hela veckan - antingen sitter Lucas själv och "poppar", eller så har Gabriel snott den och låter med djuren eller låter traktorn köra iväg.
I måndags var jag på VC med Lucas, och han har halsfluss. Kåvepenin tre gånger om dagen i tio dagar. "Åh, så härligt" tänkte jag, som vet hur det brukar gå att försöka få i Gabriel Kåvepenin, men döm om min förvåning när Lucas bara gapar, suger om sprutan och sväljer ! EN gång har han grimaserat och spottat ut lite, och det berodde på att jag tryckte ihop sprutan för fort.
Annars verkar livet som ettåring passa Lucas bra. Han kom på hur man klappade händerna igår, så både igår och idag får allt möjligt spontana aplåder ifrån honom. Jag fick en bara för att jag kom upp ur sängen i morse .
Gabriel har lite svårt att förstå det där med att Lucas nya saker inte är till för honom att leka med egentligen, men annars är han också inne i en underbar fas just nu (om man bortser ifrån raseriutbrott var och varannan dag förstås) - och han tänker och grubblar en hel del. I dag satt han vid lunchen och sa "Mamma, en annan dag tänkte jag att jag kunde följa med pappa (på jobbet). Det tänkte jag" *Mysing*
Slut på egoinlägg. Nu ska jag gå och dra upp killarna ur badet.