• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

FB: Aha, då förstår jag! Sköterskan jag pratade med tyckte det var jättebra att jag hade gjort IVF, det kanske förklarar saken Tack för infon! *pustar ut*.

Men visst är det konstigt att BM, trots att man har med sig papper från VUL med vilken vecka man är i enligt uträkning beräknat från ET, ändå inte räknar "rätt" utan räknar från sista mensen?!! IVF är ju inte så ovanligt längre. Så min BM har en beräkning och jag en annan. Men det kanske justeras efter UL sen?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • Fredrika Bremer

Men guuud, ibland är bm:ar helt fixerade vid sina snurror, snacka om nollkoll. Mina graviditeter har alltid räknats efter ET, och dessutom justerar de aldrig graviditetslängd efter ul på ivf-graviditeter i mitt landsting. Ibland har jag uppgett ett "uträknat" datum för sista mens till någon bm om de verkat väldigt förvirrade. Det spelar ju inte så stor roll, men om man går över tiden och så är det ju skönt att ha rätt datum

• IdaVi

FB: Ja, det är ju för fanken 2000-talet vi lever i nu

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • asap

Bms snurra och bvc-sköterskans vikt- och längdkurvor är lika heliga som bibeln och koranen tillsammans. Våga inte påstå att du vet när ditt barn blev till, eller att ditt barn får tillräckligt att äta - snurran/kurvan talar sitt eget språk.

• Piggley Wink

Haha, mej sa de två olika datum till när de kollade på olika snurror. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det där... Det var två dagars skillnad, och FL säger dagen mitt emellan

• Piggley Wink

Mår förresten jättekonstigt. Har haft feberfrossa i natt och sprungit på toa flera gånger. Nu måste jag fortfarande springa på toa så fort jag äter, men jag mår ju illa om jag inte äter :-S Hur f*n ska man få ihop det?

• Siggan

Grattis Labilina!

Ang. syskonvagn mm. Det är nästan 3,5 år mellan A och K och jag har inte köpt ståbräda till A än. Tänkte vänta och se om det behövdes, men det har det inte gjort hittills. A är ganska lat av sig och skulle säkert kräva att ständigt stå på brädan och det tror jag skulle bli obekvämt för mig. Men vi går inga längre sträckor...

juni: Har du feber? Feber och kissa ofta kan ju vara UVI, men du kanske inte kissar på toan?? Krya på dig!

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8