• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-08 09:09:20 följande:
    Oj vad ni skriver! Låter som många är nöjda med BabyTravel syskonvagn iaf. Vad har ni för bilar då? Går en sån in i vår bil kan man ju undra? Men det gör den nog *funderar*... Vi har ju en BMW Kombi. Milla: Var i landet befinner du dig? Tänkte om jag skulle kolla på din vagn vid tillfälle
    Vi har en Skoda Octavia och en Toyota Corolla Touring, och vagnen går in i båda. Jag bor i Arboga, så det är nästan inte nästgårds till någonting .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Gladhannapanna

Grattis till lyckat rutinul! Jag kan ju erkänna att jag helst ville ha en flicka till även om en pojke också skulle varit älskad så klart!

Nu har Julia sovit två nätter utan minsta pip, hoppas att det är en bestående trend!

• Fialialej
    Milla C skrev 2010-04-08 16:25:32 följande:
    Vi har en Skoda Octavia och en Toyota Corolla Touring, och vagnen går in i båda. Jag bor i Arboga, så det är nästan inte nästgårds till någonting .
    Utom till mig då.
  • BjörnesMagasin
    Gladhannapanna skrev 2010-04-08 20:26:12 följande:
    Grattis till lyckat rutinul! Jag kan ju erkänna att jag helst ville ha en flicka till även om en pojke också skulle varit älskad så klart!Nu har Julia sovit två nätter utan minsta pip, hoppas att det är en bestående trend!
    Jag ville också helst ha en flicka till, men mot slutet kände jag på mig att det var en pojke och det var det ju! Och han är ju förstås mammas älsklingspojke...!!!

Grattis till "utan-pip-nätter", håller tummarna för att det är bestående!!!
    Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • Sparken

Tack så mycket tjejer! Hoppas ni förstod att jag var överlycklig över min andra tjej såklart!!

Jag tror att E drömmer mycket på nätterna nu! Hon har vaknat och gråtit sedan 4 i morse och grät hela morgonen hemma! LIvet är tufft för de små ibland!

• IdaVi

Milla: Haha, en bit härifrån då för att "bara svänga förbi och ta en titt"

Björnes: Läste "utan pipp-nätter". Men så var det ju inte riktigt!

Sparken: Har du en sån där namnbok? Iofs finns ju webbsidor med namn och förklaringar på dom nu för tiden *oj vad omodern jag måste vara som har en namnbok hemma*

Fick höra att kollegans brors fru råkade ut för en jättekomplicerad förlossning i måndags och barnet var utan syre i 20 min. Nu ligger han nedkyld för att inte stressa honom. Man vet inte om det blivit några bestående hjärnskador etc. Så himla jobbigt för dom! Klarar inte av att höra sånt nu utan att tjuta

Ego: Vecka 12 idag! Känns skönt att det går framåt!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • asap

Lena - Så otäckt med en sådan förlossning, det är alltid jobbigt att höra sådant, men speciellt som gravid ju!

Nog för att priolistan ändras när man får barn, och många gånger vinner sömnen över sex, men att gratulera till no-sex var väl lite magstarkt?
    Och GUD! vad mossig du är - läser du böcker!!!

• Gladhannapanna

Inatt vaknade Julia av hosta, men vi valde att ligga kvar och vänta ut henne lite. Hon somnade om!

Ute skiner solen coh vi ska ha afterwork ikväll, jättetrevligt. Fast jag ska ju inte äta utan bara dricka vatten coh pulver...

• asap
    Milla C skrev 2010-04-08 16:25:32 följande:
    Nästgårds till de jag känner i Valskog i alla fall.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8