Vi har också BabyTravel och är väldigt nöjda. R som är nio månader (strax under nio kg och ca 74 cm skulle jag gissa) får lätt plats i liggdelen fortfarande och det är enkelt att palla upp henne till sittande så hon åker fortfarande bakåt och kan nog göra det åtminstone någon månad till. Och för eventuella Stockholmare i funderartagen kan jag meddela att vagnen fungerar utmärkt i kollektivtrafiken. Den är som gjord att preciiiis glida in i hissarna i tunnelbanan - inte många centimetrar till godo där inte men det GÅR.
T är fortfarande beundransvärt tålmodig med R men det kan säkert förändras över en natt. R reser sig upp mot allt just nu och det inkluderar T så hon får utstå en del nyp i skinnet och drag i kläderna men hon ropar mest på hjälp när det händer. En del bråk om leksaker blir det förstås och lilla R är INTE den som ger sig. Jisses vad störig hon kan vara alltså. Vi är lite rädda för att hon verkar ha ännu mer vilja än sin syster. Men snart ska vi skörda frukterna av att ha syskon. I påskas träffade vi min kusin som har en dotter som är ett och ett halvt år äldre än T och oj vad bra de lekte - vi såg framför oss hur våra barn - med ungefär samma åldersskillnad - snart kommer att göra detsamma. För att inte tala om hur bra det kommer att bli på släktträffarna framöver för min kusin har även två tvillingtjejer som är en månad äldre än R så det kommer att bli ett härligt lekgäng!
Om någon undrar om R:s tidiga mornar rättade till sig med sommartidens införande förresten så räcker det kanske att jag bara gäspar till svar? Suck...