Inlägg från: MizzLizzy |Visa alla inlägg
  • MizzLizzy

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kikar in lite innan läggdax. Minns inte när jag var här senast men det känns som om det var längesen jag skrev iaf. Men läst har jag allt gjort titt som tätt

Stort Grattis till dottern EMMLI! Juni är ju ett jättefint namn Skönt att allt gått så bra. Vad gäller bröstvårtorna så tyckte jag nästan det var värre andra gången än med första barnet.

Vet inte om jag berättat att vi flytta till större lägenhet och det känns jätteskönt. Men det är ju ändå jobbigt att vara ensam med barnen så mkt. Och nästa gång P åker och jobbar så kommer han att vara borta 4 veckor istället för 2 som han är nu. Detta har blivit min värsta mardröm och får panik bara jag tänker på att jag ska vara ensam med barnen så länge. Jag är helt slut efter 2 veckor ju! MEn det måste ju gå.

SKa inte skriva mer nu för jag måste gå och lägga mig. HAr varit alltför många nätter med för lite sömn. Svärmor kommer imorgon och Fanny ska följa med henne hem några dagar så då kanske jag kan få lite mer tid att vara här

♥ Fanny ♥ 080130 ♥ Filip ♥ 091110
  • MizzLizzy

Grattis till Lillebror TESSANU!! Härligt att du mår så bra trots op och blodförlust. Jag förlorade ju också 2,5 l blod och det tog ett bra tag innan jag kände mig ok.

JUNI: Grattis till plusset! Vad kul! Hoppas att illamåendet snart ger med sig också.

Gällande syskonvagnar så har vi också en Babytravel som vi är jättenöjda med. Har dock kvar enkelvagnen också vilket är skönt när man är ensam med Filip. Fanny har dessutom en Scooter som används en del. Men när man är själv med barnen är en syskonvagn A och O. Vad gäller P&T så har jag hört rätt mkt negativt från flera som har den men som sålt den ganska fort. Även om den säkert är den smidigaste syskonvagnen att köra så tycker jag det är viktigare att barnen sitter bra.

Här är det fullt upp som vanligt. Sambon är iaf hemma nu och jag får kämpa för att njuta av det istället för att ha ångest över att han snart kommer att åka och vara borta de där 4 veckorna.... Filip är jätteförkyld och kräktes dessutom igår, men jag tror det var för att han hade ätit väldigt mkt puré och sedan hostar han en del. Natten har varit kass för han vaknar hela tiden och är irriterad över att näsan är täppt. Försöker så gott det går med Näsfrida och näsdroppar, men det har inte hjälpt så mkt. Nu har han somnat så jag borde väl gå och ta mig en liten lur jag med.

Kram alla

• MizzLizzy

Tack Björnes! Det var nog ett tag sen vi "sågs" Jag har inte så mkt datortid numer tyvärr. Hur är det med er??

• MizzLizzy

Hej på Er!
    Evigheter sen jag skrev ngt. HAr det lite tufft nu både med att få ihop vardagen och med humöret. Sambon är för första gången ute på ett 4 veckors pass (han brukar ju bara vara ute 2 som ni kanske minns) och det är inte kul.... Jag var ju rätt slutkörd innan och det har ju liksom inte blivit bättre. Allt hade ju varit lättare om man hade fått sova på nätterna, men lillebror har inte förstått att han ska sova hela nätterna ännu. Det får bli tag med hårdhandskarna när P kommer hem för just nu orkar jag inte vänja av honom med nattamningen. Har mkt hjälp från mor och svärmor vilket ju är guld värt, men det är ju inte riktigt så man vill ha sitt liv. När de är här måste de dessutom sova över eftersom de bor en bit ifrån och det gör ju att man inte riktigt får ett "normalt" liv eller vad man ska säga. Men det är ändå guld värt att ha dem för ibland får jag helt enkelt inte ihop det mentalt.. Och jag är så fruktulöst trött på att vara ensam med allt. Jag har mått riktigt dåligt en tid men har som tur är fått kontakt med en psykolog via kuratorn på BVC som jag hoppas ska kunna hjälpa mig. Jag läser här allt som oftast, men har sällan tid/ork att skriva. Men jag finns här iaf

Såg att ni diskuterade KUB siffror och jag fick ju siffran 1:17 för trisomi 21 vilket ju inte var så bra. Jag fick därför göra MKP och där visade det ju sig att allt var bra. Men det var hemskt nervöst innan jag fick svaret. Det hjälpte liksom inte att BM sa till mig att "det var 16 vinstlotter och en nitlott". M a o tror jag inte att någon av er behöver oroa er över era siffror som ju var jättebra

Nej, får ta och hoppa i säng. Hoppas kunna titta in imorgon också!

• MizzLizzy

Tack tjejer. Visst vore det enklare om sambon hade ett "vanligt" jobb just för tillfället iaf, men det är ju inget man hittar i en handvändning så det blir nog att härda ut ett tag till. Förmodligen går ju hans rigg tillbaks till Norge i höst som det ser ut och då är han tillbaks på 2-4 schema och det är ändå ok. 2 veckor går rätt snabbt och är hyfsat uthärdligt. Han har även sökt andra offshorejobb i Norge.

EMSTER: Bra att din man tar detta på allvar och verkligen gör ngt åt situationen. Stress är inget att leka med och det är ingen som tackar en för att man bränner ut sig tyvärr. Hoppas att chefen lyssnar på honom.

JUNI: Hoppas att du slipper järntabletter på ett tag då. Järntabletter är inget kul, jag blev helt kass i magen av dem. Tycker det är så kul att du blev gravid så snabbt efter operationen och att det gick så bra (med op) Vilken vecka är du i nu?

Nej sovdax igen. Filip har bara sovit korta stunder hela dagen och vaknade efter att bara ha sovit ngn timme nu ikväll också.. Hmm Hoppas inte att det ska fortsätta hela natten..... Misstänker att det kanske kan vara tänder på gång eftersom han dreglar kopiöst och gärna tuggar på saker så jag gav honom en alvedon nu. Vet inte om det hjälper men kan ju hoppas. Nu sover han iaf. Vi ses snart igen! Gonatt

• MizzLizzy

Hej Tjejer,
    Tittar bara in en snabbis och säger hej. Har varit lite tufft på sistone, men nu har jag otroligt nog avverkat 4 veckor som gräsänka.... Hade aldrig gått utan mor och svärmor och jag ser verkligen inte fram emot nästa period...men måste försöka fokusera på nuet och njuta de 4 veckor han faktiskt är hemma.
    Tyvärr blev Fanny sjuk i fredags och det höll på att ta knäcken på mig. Jag har liksom inga extra krafter att ta till när sånt händer och man får sova ännu sämre än vanligt Har känt mig som en usel mamma vilket ger ångest osv.... Jag ringde dock svärmor i lördags som kom ner på momangen när hon förstod hur illa det var. Tur att man har en sån underbar svärmor (och mor) säger jag bara.

Jag är iaf här och läser lite då och då men är nog inte särskilt uppdaterad. Hade verkligen behövt vara här lite oftare Hoppas att ni alla mår bra. Ursäkta egoinlägget... Hoppas vi ses snart igen!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8