Inlägg från: BjörnesMagasin |Visa alla inlägg
  • BjörnesMagasin

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej alla!!

Gud, vad jag har saknat er!!! 
    Vet inte riktigt varför jag slutade hänga här, men jag kände mig inte riktigt hemma nånstans tror jag och så började FL bli ett "måste" och jag har försökt att rensa bort lite måsten i mitt liv eftersom jag började känna mig utbränd (fast jag inte ens jobbar ) och deprimerad...

Jag har varit på väg tillbaka nån gång men då tog det så lång tid bara att leta rätt på alla nya trådar eftersom dom gamla hade gått ut, så sen orkade jag/hann jag inte läsa eller skriva!! Nu har jag letat rätt på nya trådar igen och sen har jag sett att det har hänt en hel del här, så nu bara måste jag skriva...

Först och främst vill jag förstås säga hej till dom som är nya här och som jag aldrig har hälsat på innan! Och grattis och välkomna hit till alla "gamlingar" som väntar syskon!!!
    Egentligen skulle jag inte nämna någon alls eftersom jag kommer missa någon, men jag måste framförallt skriva ett stort GRATTIS till Minimalla som jag är lite extra glad för!! Och till Lena som jag vet har kämpat också!! Och Knase förstås som ska (är?!!) iväg och hämta sin son!!! Och om jag inte har fattat det helt fel så väntar Juni syskon också!?!!
    Och så alla som har fått sin små syskon förstås, GRATTIS till er som jag har missat!! Emmli och Ella har jag ju grattat på FB, men jag såg att Gbg har fått sin lilla trea t ex...
    Måste kolla runt mera vad jag har missat, upplys mig gärna!!!

På tal om FB så vore det jättekul att få kontakt med flera av er där, så är det nån mer som hänger där och vill ha fler "vänner" så hojta till!!

Annars har vi varit mycket sjuka i vinter, som alla andra! Nora är sjuk just nu och ligger bredvid mig i kökssoffan med filt, snuttefilt, napp, gosevovven och allting och kollar Bolibompa på pappas laptop!! Arvid sover, så då tänkte jag att nu måste jag ta mig i kragen och titta in här...

Ursäkta långt inlägg!! Måste uppdatera min sida här också, just nu är det inte mycket att se där, men är det någon av er nya som inte finns med i min adressbok och som ändå vill kolla in så säg bara till!!
    Världens bästa Nora 071017 och världens bästa Arvid 090519!!!
  • BjörnesMagasin

Tack för alla vinkningar och välkommen-tillbaka-hälsningar!!

Lena: Nej, jag förstod nästan att det inte är offentligt än, och jag lovar att jag ska försöka att inte försäga mig!! Skönt att du mår bättre nu, förstod det som att du har mått illa tidigare!!

• BjörnesMagasin

Assar: Annars är det ganska bra här! Det enda är att jag har ett litet "orosmoln" över mig, och jag kan väl inte hålla tyst om det så det är väl lika bra att få ur sig det med en gång...
    Det är så att jag inte känner tråden från min spiral längre och jag har nog varit lite dålig på att kolla det, och nu inbillar jag mig att jag känner mig gravid!! Jag vet ärligt talat inte om jag klarar av en trea nu, varken psykiskt eller fysiskt, så jag hoppas att det bara är inbillning!!
    Jag har fått en tid för koll på tisdag, men ska ta ett gravtest innan dess för säkerhets skull...

För övrigt har vi också samma städ- och tvättfördelning, fast dammar gör vi nog båda två!!

• BjörnesMagasin

Assar: Ja, vi har inte tänkt oss fler överhuvudtaget, även om vi har sagt att man aldrig ska säga aldrig! Jag känner mig långt ifrån återställd i kroppen (inklusive underlivet) och känner rent mentalt att jag är slut efter att ha tagit hand om TVÅ barn själv en hel dag!! Och så måste vi skaffa ny bil, har inte plats hemma (Nora och Arvid får redan dela rum som det är nu, även om Arvid sover inne hos oss fortfarande!) Men samtidigt så kan jag känna lite bebissug, så jag är väldigt kluven...

Just nu är det dock ganska lugnt här, för nu sover båda ungarna!! Nora är sjuk och somnade i soffan här bredvid mig preics...

• BjörnesMagasin

Hej Emmli och FB!!
    Jag har känt mina trådar innan, men det kan väl ändra sig kanske, jag vet inte...
    Helt klart är abort också ett alternativ, men jag är inte säker på att jag skulle klara av det heller, rent känslomässigt!! Men det är ju inte mycket att fundera över egentligen överhudtaget innan jag vet, det får vi ta ställning till då i så fall...
    Saken är den att jag redan har gjort en abort innan, vilket i och för sig är eeevigheter sen!! (Som fjorton-, snart femtonåring...)
    Visst ska spiral vara säkert, men inget är ju helt säkert och det händer ju att den "vandrar iväg", det hände min sambos syster t ex...

Sötnosarna mår i huvudsak bra annars, även om vi är lite sjuka just nu hela bunten och har varit det till och från hela vintern som många andra som sagt!! Arvid har precis börjat gå lite smått och reser sig utan stöd hela tiden nu, mammas lille pojke!!

• BjörnesMagasin

Milla: Vi använder Semper Majsvälling, men tyvärr bor vi ju inte åt det hållet!

Assar: Ja, visst är det så!! Han är ju i och för sig bara tio månader, men ändå...

• BjörnesMagasin
    malinkat skrev 2010-04-02 09:00:15 följande:
    Hej Björnes! Vet du att mina trådar klipptes så korta (för att T tyckte han kände dem och det gjorde honom ju lite nojjig...;) att jag inte kände dem sist, och det är samma denna vända. Tycker att jag har mer "gravidkänslor" kring menstid med spiral än utan. Hoppas du får ett besked som kan lugna dig!hinner inte skriva mer nu - bara att E har gått upp massor och blivit såååå rund om kinden , hihhihi! Verkligen en äta-period just nu!Imorrn åker jag från Danmark till Hamburg och sen på söndag startar ridresan i Spanien!!!
    Hej!
    Grejen är ju att jag har känt trådarna innan, men det kanske kan ändra sig...
    Hoppas du tittar in igen så jag inte är för sent ute att önska en jättetrevlig resa!! Jag har inte haft koll på att var så snart du skulle åka...
    Om du tittar in igen så vill jag bara säga att jag har läst ditt meddelande på FB men sen har jag glömt bort att svara på det, men jag återkommer om det när du kommer hem för jag vill höra ännu mera!!
  • BjörnesMagasin
    Grattis till lillebror, Tessanu!! Antar att han inte har nåt namn än eftersom du inte skrev nåt om det?!! Det låter som att det gick bra i alla fall, trots att det gick snabbt!! Jag känner igen det där med att inte hänga med coh komma ihåg vad som hände när, men man har ju i alla fall lite stöd av förlossningsjournalen så man kan skriva ner lite...
    Trist med operation, men det låter ju som att det gick bra ändå om du bara behövde stanna en natt extra!! Jag var ju med om detsamma första gången, men mig körde dom iväg nästan direkt (efter tjugo minuter typ) och jag fick stanna fyra dygn eftersom jag inte tog mig upp ur sängen överhuvudtaget på två dygn...

Grattis också till i stort sett ostörd sömn till Milla och till Saras sambadande gullungar!!!
  • BjörnesMagasin

Angående syskonvagn... Vi har en Baby Jogger City Elite Double! Köpte den begagnad men i nyskick på Blocket för halva nypriset och är jättenöjda med den!!

Ikväll ska jag till läkaren och kolla om min spiral sitter där den ska! Jag känner mig fortfarande gravid till och från men har testat minus, så det är väl bara inbillning...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8